اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین جشنواره غذاهای محلی کردستان:

منوی غذاهای کردی تهیه می‌شود / شرکت 26 نفر در نخستین جشنواره غذاهای محلی کردستان

دبیر نخستین جشنواره غذاهای محلی کردستان از تهیه منوی غذاهای کردی در استان خبر داد.

منوی غذاهای کردی تهیه می‌شود / شرکت 26 نفر در نخستین جشنواره غذاهای محلی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آوات مکاری ظهر امروز در نخستین جشنواره غذاهای محلی کردستان با تقدیر از مشارکت مردم در این جشنواره گفت: در مجموع 100 نفر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند، ولی با توجه به آیتم‌های تعریف شده 26 نفر با 26 نوع غذا و دسر موفق به حضور در جشنواره شدند.

به گفته وی، شرکت کنندگانی از استان‌های آذربایجان غربی، مهاباد و کرمانشاه نیز در این جشنواره شرکت کردند.

دبیر نخستین جشنواره غذاهای محلی کردستان به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای ماندگاری فرهنگ‌ها و سنت‌ها ضروری است.

مکاری خاطرنشان کرد: این جشنواره بستری را برای انعکاس بخشی از فرهنگ اقوام کرد فراهم کرده است.

وی افزود: هدف اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان از برگزاری این جشنواره رقابت نبود، بلکه به دنبال احیای بخشی از فرهنگ گم شده مردم کرد در قالب این برنامه هستیم.

مکاری تصریح کرد: شناسایی و احیای غذاهای محلی که با گذشته مردمان این منطقه گره خورده و امروز فراموش شده است و تلاش در راستای شناساندن آن به مردم سایر مناطق کشور که در قالب گردشگر و غیره به کردستان سفر می‌کند از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

دبیر نخستین جشنواره غذاهای محلی کردستان با بیان اینکه گردشگری انواع مختلفی دارد که غذاها بخشی از آن است، گفت: غذاها در حوزه گردشگری فرهنگی قرار دارد و برگزاری این قبیل جشنواره‌ها می‌تواند گامی ارزشمند در راستای توجه به این مهم باشد.

مکاری از تهیه منوی غذای کردی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شاید اجرای این برنامه در گام نخست با مشکلاتی نیز مواجه باشد، اما عزم برای انجام این کار جدی است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین جشنواره غذاهای محلی در استان با توجه به اینکه گام نخست خود را طی می‌کند، شاید نقاط ضعفی داشته باشد که باید با آسیب‌شناسی و تعامل بیشتر افراد توانمند در این حوزه زمینه را برای توسعه و ارتقای این برنامه در استان فراهم کرد.

دبیر نخستین جشنواره غذاهای محلی کردستان از تهیه کتاب و سی‌دی برگزاری این برنامه و روش تهیه غذاهای ارائه شده در آن خبر داد و گفت: کتاب و سی‌دی‌های تهیه شده به صورت رایگان بین مردم استان، مسافران و گردشگران توزیع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هشت نفر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره که شامل افراد برتر، مسن‌ترین و جوان‌ترین شرکت کننده و زیباترین سفره آرا بودند، لوح تقدیر و هدایایی داده می‌شود.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول