اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر استان اصفهان خبر داد

انتخاب 7 روحانی امدادگر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای اصفهان

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: با برگزاری دوره تربیت روحانیون امدادگر جاده‌ای، 7 نفر به عنوان روحانیون امدادگر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای انتخاب شدند.

انتخاب 7 روحانی امدادگر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد لولاکی ظهر امروز در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از توانمندی‌های جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: در دوره تربیت روحانیون امدادگر جاده‌ای که در 4 مدرسه علمیه برگزار شد، 125 شرکت‌کننده حضور داشتند که 81 نفر از آنها در امتحان شرکت کردند و مدارک قبولی را دریافت کردند.

وی افزود: از میان 125 شرکت‌کننده، 12 نفر دوره‌های عمومی امداد و نجات را گذراندند که از بین آنها نیز هفت نفر انتخاب شدند و به عنوان روحانیون امدادگر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای انتخاب شدند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به وظایف روحانیون امدادگر جاده‌ای در استان اصفهان بیان کرد: وظیفه اصلی روحانیون این است که به مدت 24 ساعت همانند دیگر امدادگران در پایگاه‌های امداد جاده‌ای حضور پیدا می‌کنند و به اقامه نماز، سخنرانی، مشاوره و شرکت در جلسات مذهبی پرسش و پاسخ می‌پردازند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که هیچ اردویی بدون روحانی برگزار نشود به این معنا که در اردوهایی که جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان میزبان آن است و اردوهایی که از سوی جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌ها برگزار می‌شود، از روحانیون استفاده می‌شود به طور مثال در اردوی بزرگ انزلی، تعداد زیادی از روحانیون حضوری فعال داشتند.

لولاکی گفت: در دوره‌های تخصصی امدادگران، کلاس اخلاق و معارف با حضور روحانیون برگزار می‌شود و اخیرا نیز دوره تخصصی نهج‌البلاغه را با حضور روحانیون مجرب برگزار کردیم.

وی با اشاره به اعزام روحانیون امدادگر به پایگاه‌های امداد جاده‌ای بیان کرد: از ماه مبارک رمضان سال گذشته در بحث اعزام روحانیون امدادگر به پایگاه‌های امداد جاده‌ای اقدامات گسترده‌ای انجام شد به طوری که در آن دوره‌ها با هفت روحانی کار خود را آغاز کردیم.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: در بین 43 پایگاه امداد جاده‌ای استان اصفهان، با هشت پایگاه امداد جاده‌ای آغاز کردیم و هم‌اکنون در نظر داریم که آنها را به پایگاه‌های دورتر اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 150 اعزام به پایگاه‌های امدادی صورت گرفته که بیش از 70 اعزام آن در ماه مبارک رمضان امسال انجام گرفت.

انتهای پیام/63054/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول