اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی:

ورزش بدون بهره‌گیری از دانش و تمرین نتیجه‌ای ندارد

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی گفت: ورزش بدون بهره‌گیری از دانش و تمرین بی‌فایده و بی‌نتیجه است.

ورزش بدون بهره‌گیری از دانش و تمرین نتیجه‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید مصطفی میرسلیم ظهر امروز در مجمع عمومی هیئت نجات غریق و غواصی استان مرکزی اظهار داشت: در زبان عرب ورزش به عنوان ریاضت مطرح شده، اما در فرهنگ ایرانی تمرین کردن منظم با برنامه‌‌ریزی برای خودسازی را ورزش می‌نامند.

وی بیان کرد: در ورزش مبنای اصلی بر علم قرار ندارد، بلکه استعداد افراد در حوزه ورزش با تمرین شکوفا خواهد شد.

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی تصریح کرد: مدیران و مسئولان ورزشی باید تلاش کنند در برنامه‌ریزی و تمرین برای ورزشکاران اهتمام ویژه داشته باشند.

میرسلیم ادامه داد: تمرین ورزش یک فناوری است که اگر تمرینات ورزشکاران غیر اصولی باشد نتیجه منفی به دست خواهد آمد، بنابراین باید تمرین صحیح و اصولی در صدر برنامه‌های هر رشته ورزشی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جسم افراد را به قدرت، توانایی و استعداد برسانیم باید افراد را به سمت ورزش سوق دهیم، زیرا از ورزش به عنوان خودسازی یاد شده و تمامی تلاش ورزشکاران برای دست‌یابی به زیبایی اندام می‌تواند به خودسازی در آنان منجر شود.

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی افزود: استعدادیابی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که می‌توان آن را در صدر برنامه‌های هیئت‌های ورزشی قرار داد.

میرسلیم تاکید کرد: می‌توانیم با استعدادیابی تعداد افراد و علاقمندان مستعد در حوزه ورزش را شناسایی کرده و از این ظرفیت برای توسعه و گسترش ورزش استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مدیران ورزشی می‌توانند با استفاده از ظرفیت نهادهای علمی و آموزشی مانند آموزش و پرورش، ورزش را از دوران کودکی در میان دانش‌آموزان نهادینه کنند.

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی اظهار داشت: اگر افراد در دوران کودکی و نوجوانی به ورزش گرایش داشته باشند، قطعا در کهنسالی این افراد شاهد شکل‌گیری جامعه‌ای سالم خواهیم بود.

میرسلیم با اشاره به اینکه ورزشکاران بهترین الگو برای نسل جوان هستند، ادامه داد: در نظرسنجی که در چند سال گذشته انجام شد بسیاری از نوجوانان جامعه هدف هنرمندان و ورزشکاران را به عنوان الگوی خود معرفی کردند که با توجه به این امر ضروری است ورزشکاران در حیطه مسائل اخلاقی به نحوی عمل کنند که به عنوان الگو در شکل‌گیری شخصیت سالم در افراد الگوپذیر تاثیرگذار باشند.

وی  تصریح کرد: اگر در جامعه کنونی شاهد بروز برخی از ناهنجاری‌ها و فسادها هستیم ما مقصر اصلی به شمار می‌رویم، چرا که نتوانستیم در الگوسازی برای نوجوانان و جوانان به نحوی مطلوب و شایسته عمل کنیم.

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی خاطر نشان کرد: ورزش بر همه جنبه‌های اجتماعی تاثیرگذار است و می‌توان با توسعه و ترویج آن در راستای ایجاد جامعه‌ای سالم گام برداشت.

میرسلیم با تاکید بر اینکه می‌توان از ورزش به عنوان ابزاری برای خدمت‌‌رسانی به دیگران استفاده کرد، بیان کرد: رشد و تعالی افراد به تمرین کردن و خودسازی نیاز دارد و در ورزش نیز تمرین به عنوان اساس و پایه قرار گرفته و می‌تواند بر رشد و تعالی ورزشکاران موثر باشد.

وی با بیان اینکه ورزش و سلامت جسم باید جلوه‌ای از سلامت روح نیز باشد، افزود: تربیت بدنی مقدمه‌ای بر تربیت روحی است و در هر زمینه‌ای که به ارتقای ارزش‌های انسانی وابسته است، باید تمرین و ممارست داشت تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

میرسلیم بیان کرد: فدراسیون‌های ورزشی به مثابه سازمان‌های مردم نهاد هستند و به همین دلیل این فدراسیون با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در حوزه ورزش مخالفتی نخواهد کرد، زیرا با استفاده از این فرصت می‌توان علاقمندان و حامیان ورزشی را شناسایی کرد.

وی گفت: ما با اهدافی که هیئت غریق نجات و غواصی استان در چند سال آینده در نظر گرفته مخالف نیستیم، اما باید توجه داشت که دست‌یابی به اهداف به برنامه‌ریزی‌های زمان‌دار نیاز دارد.  

رئیس فدراسیون غریق نجات و غواصی افزود: این فدراسیون آمادگی دارد امکانات مهارتی خود را برای افزایش مهارت و تخصص در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار دهد.

میرسلیم بیان کرد: بازرسی از اماکن آبی و استخرها باید با جدیت دنبال و به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/87002/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول