اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

قزوین یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کشور به شمار می‌رود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: قزوین یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کشور به شمار می‌رود.

قزوین یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی کشور به شمار می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در همایش بزرگداشت امامزادگان که همزمان با فرارسیدن 5 ذی‌القعده امشب در آستان مقدس چهار انبیاء(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هریک از امامزادگان بر ذهن و جان ما سایه‌افکنده‌اند و می‌توان از طریق آن‌ها راه را پیدا کرد.

وی افزود: خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید«ای پیامبر اگر این مردم در فکر جبران زحمات تو هستند راه را به آنان نشان بده».

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) برای ابلاغ اسلام عزیز چه آن دوران که در مکه بودند و چه پس از آن سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

ادیب یزدی ادامه داد: در جنگ احد شیطان به دروغ فریاد زد که پیامبر اکرم(ص) کشته شد و مسلمانان با شنیدن این سخن از صحنه نبرد فرار کردند و هرقدر پیامبر اکرم(ص) فریاد می‌زد که زنده هستم کسی توجه نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه تخصصی‌ترین جنگ اسلام جنگ احد است، عنوان کرد: در این جنگ 12گردان از نیروهای دشمن پیامبر اکرم(ص) را محاصره کردند و نخستین گردان سواره نظامی که به پیامبر نزدیک شد، گردان خالد بن ولید بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در این جنگ دو زره روی هم پوشیده بودند اما بخاطر ضربه شمشیری که خورده بودند، کتف مبارکشان مدت‌ها مجروح بود.

ادیب یزدی گفت: پیامبر اکرم(ص) در دوران ابلاغ رسالت خود بارها زخمی و خون‌آلود وارد منزل شدند و تنها کسی که از ایشان پرستاری می‌کردند، حضرت زهرا(س) بودند که در آن دوران پنج سال بیشتر نداشتند.

وی بیان کرد: به حل و قوه الهی و فداکاری اصحاب پیامبر انقلاب رسول اکرم(ص) در نهایت به پیروزی رسید و پیامبر اکرم(ص) نخستین زحمت‌کش دین خدا به شمار می‌روند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: قرآن کریم به پیامبر می‌گوید به مردم بگو در برابر رسالتم دوستی اهل‌بیتم را به عنوان دستمزد از شما طلب می‌کنم.

ادیب یزدی اضافه کرد: تمام تفاسیر عامه و خاصه از این بیان قرآن کریم آن است که منظور از اهل‌بیت‌ پیامبر اکرم(ص) حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند.

وی ادامه داد: درود خدا بر ملت رشید ایران اسلامی که با تمام وجود در راستای اجرای این امر قرآن کریم همواره پیش‌قدم بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ارادت ما ایرانیان به خانواده پیامبر اکرم(ص) و نوادگان ایشان اطاعت امر پروردگار عالمیان و دستور پیامبر خداست.

ادیب یزدی تصریح کرد: ایران اسلامی بیش از 8هزار امامزاده واجب‌التعظیم دارد که هر کدام برای خود شهادتی جاوید داشتند و این بزرگواران با خون خود دین خدا را حفظ کردند.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی استان قزوین گفت: قزوین یکی از مهمترین مراکز فرهنگی کشور به شمار می‌رود و این ویژگی ‌که چهار تن از پیامبران خداوند متعال در یک نقطه کنار هم دفن شده باشند از خصوصیات بارز این شهر بوده و عنایت خاص خداوند به شمار می‌رود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آغوش مردم همواره برای پذیرش پیام اهل‌بیت(ع) باز بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاقمندی و ارادت مردم ایران به اهل‌بیت(ع) بیش از پیش نمود پیدا کرد.

ادیب یزدی اظهار کرد: درود خداوند بر ملت رشید ایران زیرا ایران اسلامی همواره ملجأ و پناهگاه فرزندان پیامبر اکرم(ص) بوده است.

وی افزود: مردم ایران نیز این بزرگواران را مانند نگین انگشتری درمیان گرفته‌اند و در طول تاریخ با هر زحمتی که بود اجازه ندادند اسم آن‌ها پاک شده و به دست فراموشی سپرده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه اضاف کرد: ملت ایران پای کار اهل‌بیت‌(ع) ماندند و امروز می‌بینیم که برکاتش نیز نصیبشان شده است.

ادیب یزدی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در سال‌های اخیر با پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری اقدامات گسترده‌ای در راستای تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی انجام داده است که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/77010/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول