اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی سواحل کشور خبر داد

اختصاص 6 میلیارد تومان به سواحل مازندران

رئیس بازرسی سواحل کشور با بیان اینکه وزارت کشور متولی اصلی ساماندهی سواحل کشور است، گفت: 6 میلیارد تومان اعتبار به سواحل مازندران اختصاص یافت.

اختصاص 6 میلیارد تومان به سواحل مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، علی ملازاده بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد سالم‌سازی و ساماندهی سواحل شهرستان نوشهر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه براساس تصویب هیئت دولت در 29 اردیبهشت 93 وزارت کشور متولی اصلی سواحل کشور شناخته شد، اظهار کرد: وزارت کشور با استفاده از ظرفیت‌های استانداران، فرمانداران و بخشداران استان‌های ساحلی کشور و با همکاری دستگاه‌های ملی و استانی نسبت به ساماندهی سواحل اقدام شود.

وی افزود: در هیئت دولت 26 میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل کشور درنظر گرفته شد که از این مقدار با توجه به محدودیت‌های جاری دولت، تاکنون 12 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

رئیس بازرسی سواحل کشور تصریح کرد: از مبلغ تخصیص یافته، یک میلیارد تومان به استان گلستان، پنج میلیارد تومان به استان گیلان و 6 میلیارد تومان نیز برای ساماندهی سواحل استان مازندران اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اعتبارات در دو بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بخش اصلی برای سرمایه‌گذاری و توسعه و عمران سواحل کشور و نیز راه‌اندازی طرح‌های سالم‌سازی و کمک به تجهیز طرح‌ها در سواحل مانند دوش آب، البسه، رختکن و... در اولویت قرار دارد.

ملازاده با تاکید بر اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریا باید توسعه یابد، افزود: هرقدر طرح‌های دریا توسعه یابد میزان غریق‌ها در نقاط حادثه‌خیز کم می‌شود چون در آن مناطق ساحل ارزشمند و مستعد برای توسعه وجود دارد و تنها باید نسبت به راه‌اندازی طرح‌های آن اقدام شود.

 وی بیان کرد: بخش دیگری از اعتبارات مربوط به هزینه‌هایی که است فقط بحث نجات‌غریق است که در این مرحله اعتبارات کمکی شهرستانی نیز به آن افزوده می‌شود تا ناجیانی که در نقاط حادثه‌خیز حضور دارند به آنها اختصاص یابد.

رئیس بازرسی سواحل کشور اظهار کرد: مدیران طرح‌هایی که ناجیان‌غریق در آنجا فعالیت دارند موظف به پرداخت حق‌الزحمه ناجیان هستند.

وی با بیان اینکه مرحله بعدی اختصاص اعتبارات پس از ارزیابی‌های هزینه‌کردهای اولیه محقق می‌شود، گفت:‌ ساماندهی سواحل محقق شد اما می‌دانیم که با آن نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم و نیاز به همت مضاعف برای دست‌یابی به افق مدنظر در سواحل دارد.

انتهای پیام/86019/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول