اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

/بسته گزارشی روزانه فارس/

اظهارات یک اصلاح‌طلب درباره نامه‌نگاری فتنه‌گران با کاخ سفید/ همه‌ آنچه رئیس کمیته انتخاباتی اصلاح‌طلبان باید تکذیب کند

همه‌ آنچه رئیس کمیته انتخاباتی اصلاح‌طلبان باید تکذیب کند و «توافق» سایه‌ی کدام جنگ را از سر مردم رفع کرد؟! از جمله مطالب امروز بسته گزارش تحلیلی فارس هستند.

اظهارات یک اصلاح‌طلب درباره نامه‌نگاری فتنه‌گران با کاخ سفید/ همه‌ آنچه رئیس کمیته انتخاباتی اصلاح‌طلبان باید تکذیب کند

/بسته گزارشی روزانه فارس/

بسته گزارش تحلیلی روزانه فارس به تحلیل و بررسی برخی اخبار و مطالب کمتر دیده شده در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی _ تحلیلی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی تحلیل‌های موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

 

***

 

نوستالژی پول‌هایی که اصولگرایان به جرج بوش دادند!

اظهارات یک اصلاح‌طلب درباره نامه‌نگاری فتنه‌گران با کاخ سفید

شهربانو امانی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم اخیراً در بخشی از یک یادداشت که در روزنامه آرمان‌امروز منتشر کرد، به نامه فتنه‌گران سال 88 به مقامات آمریکایی نیز اشاره‌ی مختصری داشت.

او در این بخش از یادداشت خود اظهار می‌کند:

«پیروزی اهداف بلند اصلاح‌طلبی به نوعی موجب به محاق رفتن و به حاشیه رفتن حاشیه‌سازان و سخن‌پراکنان و اتهام‌زنندگان می‌شود. می‌بینیم که نامه‌ای که نه امضای مشخص و نه عنوان مشخصی دارد و چه بسا خودشان نوشته‌اند را عَلَم می‌کنند و انگشت اتهام را به سوی اصلاح‌طلبان می‌گیرند. این بخش تعهد اخلاقی، شفافیت و امانتداری اخلاقی خود را فراموش کرده و چند صباحی به شایعه‌سازی، فرافکنی و تبلیغات وسیع در جهت بی‌اخلاقی و بداخلاقی سیاسی رو آورده است»

 

*قابل ذکر است که چند سال قبل (سال 87) و در جریان یک مناظره بین الیاس نادران و اسحاق جهانگیری نیز هنگامیکه نادران از جهانگیری پرسید: چرا جرج بوش، رضا پهلوی و سردبیر نشریه راه توده که دوست ملت ایران نیستند از اصلاح‌طلبان حمایت می‌کنند؟! جهانگیری پاسخ داده بود: اصولگرایان به رضا پهلوی، بوش و سردبیر راه توده پول داده‌اند که آنها از اصلا‌ح طلبان حمایت کنند!

او همچنین در پاسخ دوباره به نادران که پرسید: واقعا می‌گویید؟ گفته بود: من به این موضوع باور دارم.

نادران سپس از جهانگیری درخواست سند این پول‌های اعطایی را کرده بود که البته جهانگیری هم سندی در چنته نداشته و سکوت کرده بود.

ماجرای نامه فتنه‌گران به مقامات کاخ سفید نیز که اخیراً توسط خود مقامات و چهره‌های آمریکایی مورد اشاره دوباره قرار گرفته است، براهین بسیاری دارد که سوگمندانه صحّت آنرا آشکار می‌کند و لذا با فرافکنی نمی‌توان از ماهیت این رخداد زشت گریخت. همانطور که از لکه‌های ننگ دیگری همچون فتنه‌گری، تحصن مجلس ششم، اعتراض خیابانی علیه نظام و ... نمی‌توان بدون اِنابه و عذرخواهی گریخت.

 

***

 

حرکت دستاوردهای توافق به سمت مقولات غیر قابل اثبات

«توافق» سایه‌ی کدام جنگ را از سر مردم رفع کرد؟!

رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از سخنان خود در جمع مردم استان همدان گفته است: ‌بعد از 23ماه مذاکره پیگیر توسط فرزندان انقلابی شما و دیپلمات‌های قهرمان، امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که توانسته‌ایم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداریم و امنیت واقعی را به این کشور بازگردانیم.

 

*یکی از کسانی که بصورت جدی و بویژه در دو سال آخر عمر دولت گذشته از وجود خطر جنگ علیه ایران اسلامی بصورت جسته و گریخته سخن گفته بود، آقای هاشمی رفسنجانی بود.

در کنار ایشان نیز عده‌ای از مشاهیر جریان خاص بوده‌اند که گویا در تمام روزهای زندگی خود در خوف هجوم آمریکا به‌سر برده‌اند.

کسانی که در ماجرای مشهور به «نامه 2003» نامه‌ای را برای آمریکای حمله کرده به افغانستان نوشتند، با این هدف که آمریکا در قبال رعایت پیش‌شرط‌هایش از سوی دولت اصلاحات، از حمله به ایران! منصرف شود.

(قطع حمایت ایران اسلامی از حزب‌الله لبنان و توقف برخی فعالیت‌های هسته‌ای از جمله این پیش‌شرط‌ها بوده‌اند!)

با تمام این حرف‌ها و اقدامات، اما آمریکا تاکنون هیچگاه به ایران حمله نظامی نکرده است. نه در دوران جنگ تحمیلی، نه در دوران خاتمی و نه در دوران احمدی‌نژاد.

البته آمریکایی‌ها در مقاطعی همچون جنگ تحمیلی، جنگ نفتکش‌ها در خلیج فارس و البته در جنگ‌های نیابتی در منطقه به رویارویی با ایران نیز شتافته‌اند اما در تمام این رویارویی‌ها دست آنها قطع شده است.

ویژه‌تر آنکه آمریکا حتی در جنگ‌های نیابتی نظیر جنگ 33 روزه میان اسرائیل و حزب‌الله که بنا به اعتراف مقامات کاخ سفید، جنگ نیابتی ایران و آمریکا بود نیز متحمل شکستی سنگین، تاریخی و عبرت‌آموز شدند.

تجربه‌ای تلخ که البته مجدداً در جنگ‌های 22 روزه، 51 روزه، 8 روزه و همچنین در جنگ با دولت قانونی سوریه نیز تکرار شد.

و اکنون کار به آنجا رسیده است که حتی نماد فناوری در آمریکا یعنی پهپاد RQ180 در آسمان ایران تسخیر می‌شود و یا دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از این می‌گوید که «آمریکایی‌ها را تهدید کرده‌ایم که طی چند سال آینده به فاصله 12 مایلی سواحل‌ آنها خواهیم آمد»

البته این واقعیت‌های محرز و غیر قابل انکار را بایستی در کنار این برهان عقلایی قرار دهیم که بر اساس شناختی که از  دی‌ان‌اِی و رفتار استکباری آمریکایی‌ها داریم، آنها در هر لحظه‌ای که احساس کنند توان حمله به جمهوری اسلامی ایران را دارند، ثانیه‌ای هم درنگ نخواهند کرد.

و پر واضح آنکه در طول 36 سال گذشته، حتی یک لحظه هم به این احساس نرسیده‌اند و حتی امکان حماقت هم برای آنها وجود نداشته است.

نکته آنکه از دولت محترم انتظار است بجای بیان مقولات غیر قابل لمس و اثبات، تلاش کند تا دستاوردهای ملموس توافق هسته‌ای و مذاکرات را برای مردم بازگو کند.

ارجاع دادن سمت توجه افکار عمومی از وعده‌هایی همچون لغو تمام تحریم‌ها، ارتقای ملموس سطح معیشت، بهبود قابل اندازه‌گیری اقتصاد و رفع مشکلات مورد اشاره همیشگی دولت که قرار بود با مذاکرات هسته‌ای وقوع بیابند، به سمت مقولاتی غیر قابل اثبات نظیر رفع شدن سایه‌ی جنگ! امری مورد انتقاد است.

 

***

 

همه‌ی آنچه رئیس کمیته انتخاباتی اصلاح‌طلبان باید تکذیب کند

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس کمیته انتخاباتی اصلاح‌طلبان طی یادداشتی که در شماره سه‌شنبه روزنامه اعتماد منتشر کرد، توضیحاتی را درباره سخنرانی جنجالی خود که طی آن خطاب به رئیس‌جمهور کشور لفظ بی‌... را به‌کار برده بود، ارائه داد.

رهامی در بخشی از توضیح خود نوشته است:

آنچه غرض از نگارش این سطور است علاوه بر اهمیت ذاتی حفظ تقوای سیاسی و اثر آن در توسعه سیاسی، بی تقوایی سیاسی پیش آمده در جریان سخنرانی هفته گذشته اینجانب در شهر ایلام با موضوع «تاثیر عدم تحرک احزاب و نهاد های مدنی در نهضت مشروطه و کودتای ٢٨ مرداد» است. در قسمت اصلی این سخنرانی به بیان وظایف نخبگان نسبت به مشارکت سیاسی در جامعه و تاثیرات استفاده از خرد جمعی نخبگان پرداختم. سپس با بیان بی عملی نخبگان در جریان نهضت مشروطه و کودتای ٢٨ مرداد، بسیاری از آسیب های ناشی از عدم تحزب و گوشه نشینی سیاسی که آن را «تنبلی و بی عرضگی سیاسی» نامیدم، برشمردم... ولی متاسفانه بعضی خبرگزاری‌های جریان تندرو که از ائتلاف جریان اصلاحات و اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢ ناخشنود و از تکرار این ائتلاف در انتخابات مجلس شورای اسلامی ٩٤ بیمناک هستند، با تحریف این سخنان سعی کرده اند تا میان این دو جریان تفرقه افکنند.

رهامی در ادامه نیز از این گفته است که پیگیری قضایی را حق قانونی خود می‌داند!

 

*در اشاره به توضیح رهامی باید اشاره کرد که جدای از خبر منتشره در رسانه‌ها، فایل صوتی سخنان وی نیز موجود است.

همچنین ذکر این مسئله نیز خالی از تأمل نیست که مسئله توهین و متلک‌پرانی مشاهیر جریان خاص به رئیس‌جمهور روحانی و کابینه یازدهم فقط مربوط به رهامی نیست و این مسئله متأسفانه از آنجا که جریان خاص به دولت یازدهم به مثابه یک «پله»! نگاه می‌کند، از شیوع زیادی برخوردار است.

دولت روحانی افراطی و تفریطی است، دولت یک رحم اجاره‌ای است، روحانی مستأجر است، مواضع روحانی برای بی‌بی شلوارک نمی‌شود، دولت ناچار است زمینه‌ساز بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت باشد و... بخشی از همین توهین‌هاست.

در اینجا لازم به ذکر است که محسن رهامی شاهکارهای ادبیاتی دیگری هم دارد که البته تاکنون توضیح یا تکذیبیه‌ای درباره آنها صادر نکرده است.

او سال گذشته در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایرنا، خباثت آمریکا در فلج کردن اقتصاد ایران را محقق شده قلمداد کرده و گفته بود: «تحریم‌ها و قطعنامه‌ها کشور را فلج کرده»!

این فرد که اکنون دولت را خطاب قرار می‌دهد، زمانی هم در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد، مجلس و نمایندگان ملت را نواخته و گفته بود: مجلس نهم اجازه داد میلیاردها از بیت‌المال اختلاس شود!

به نظر می‌رسد رهامی باید به جای منتشر کردن توضیح و تهدید به پیگیری قضایی، از یک مشی کلی یعنی خطاب قرار دادن دیگران با ادبیات توهین‌آمیز و گفتن سخنانی بر خلاف حقیقت و بر خلاف مصالح ملی خودداری کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول