اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ‌اسناد و کتابخانه ملی:

مخالفان مذاکرات حتی یک‌بار هم برجام را نخواندند/ همه تحریم‎ها لغو شده است

رئیس سازمان ‌اسناد و کتابخانه ملی گفت: بسیاری از کسانی که با توافق هسته‎ای مخالفت می‎کنند حتی یک‌بار هم برجام را نخواندند و کمترین آگاهی را از پشت صحنه مذاکره ندارند.

مخالفان مذاکرات حتی یک‌بار هم برجام را نخواندند/ همه تحریم‎ها لغو شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا صالحی‎امیری ظهر امروز در نشست صمیمی استاندار گلستان با نخبگان، اصحاب رسانه و فعالان غیردولتی استان گلستان اظهار کرد: بزرگ‌ترین دستاورد دولت این بود که مناقشه را از تهران به تلاویو آورد و اتحاد بین‎المللی را برای مقابله با ایران شکست، امروز بیشترین عصبانیت از توافق از سوی رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اینکه مذاکره زنجیر تحریم را پاره کرده است، تصریح کرد: اصل تداوم غنی‎سازی، کاهش زمان محدودیت، تحقق و توسعه فعالیت آرندی، آب‌سنگین اراک در این توافق تامین شد اما عده‎ای به دنبال انتقام از دولت هستند، دوران رقابت به سر آمده، امروز دولت ملی در کشور حاکم شده و همگان باید به کمک دولت آیند، بعد از رقابت، تداوم رقابت نوعی خیانت است.

* تمام خطوط تعیین شده مقامات عالی نظام در مذاکرات تامین شد

مشاور رئیس‎جمهور با بیان اینکه 91.5 درصد مردم خوشایند از توافق هستند، افزود: تنها 2.5 درصد مخالف این اقدام بزرگ دولت بوده و بقیه ممتنع هستند، در حرکت بزرگی که بیش از 90 درصد مردم خرسند هستند چه دلیلی دارد که عده‎ای در مقابل مردم قرار بگیرند.

صالحی‎امیری بیان داشت: عده‎ای در فضای خلاء که دولت معذوریت بیان حقایق را دارد سوءاستفاده می‎کنند بنا نیست تا پایان شهریور که کنگره موضع خود را اعلام نکرده موضع‎گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام خطوط تعیین شده مقامات عالی نظام در مذاکرات تامین شد و حتی بیشتر از آن، اظهار کرد: علاوه بر این مهم همه تحریم‎ها لغو شده است که دستاورد بزرگی محسوب می‎شود.

* عدم موفقیت دولت محصول سوءمدیریت خودش است

رئیس سازمان ‌اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اینکه امروز دولت جریان سیاسی نیست بلکه یک دولت ملی است، گفت: این دولت یک دولت اخلاقی است و هیچ‎کس حق ندارد از مرزهای اخلاقی عدول و عبور کند.

صالحی‎امیری دولت تدبیر را یک دولت عمل‎گرا و واقع‎گرا دانست و افزود: اگر دولت موفق است محصول اتحاد مردم است و اگر ناموفق است محصول سوءمدیریت خودش است.

وی گفت: دولت در حوزه سیاسی مداخله نمی‎کند بلکه بسترسازی می‎کند، بسترسازی برای انتخابات و مشارکت حداکثری در انتخابات آتی جزو استراتژی دولت محسوب می‎شود.

مشاور رئیس‎جمهور افزود: هیچ‎کس نمی‎تواند از زبان کل ملت حرف بزند، ملت رنگین‌کمان متنوعی است که باید این رنگین‎کمان و گفتمان‎ها را به رسمیت شناخت.

صالحی‎امیری آمار آسیب‎های اجتماعی را نگران‎کننده خواند و گسترش نهادهای مدنی را برای کاهش آسیب‎های اجتماعی ضروری دانست و بیان داشت: دولت به تنهایی نمی‎تواند تمام مسائل جامعه را حل کند چراکه دولت متولی و جامعه متصدی است.

وی با اشاره به اینکه جامعه نیاز به تخلیه اجتماعی دارد، اظهار کرد: اگر نتوانیم روی زمین نشاط ایجاد کنیم به زیرزمین منتقل می‎شود که آن وقت تبدیل به رفتارهای پرخطر خواهد شد، وضعیت امروز جامعه محصول سوءمدیریت دولت گذشته است.

* آلودگی فرهنگی مهم‌تر از آلودگی هواست/ صنعت فرهنگ در ایران می‎تواند جایگزین صنعت نفت شود

رئیس سازمان ‌اسناد و کتابخانه ملی بر لزوم توجه به حوزه فرهنگ گفت: معرفت فرهنگی، توسعه و فضیلت‎های فرهنگی، زیست فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد.

صالحی‎امیری با بیان اینکه آلودگی فرهنگی مهم‌تر از آلودگی هواست، خاطرنشان کرد: در آلودگی هوا مشکل تنفسی به وجود می‎آید اما در آلودگی فرهنگی بحران هویت ایجاد می‎شود.

وی بیان داشت: صنعت فرهنگ در ایران می‎تواند جایگزین صنعت نفت شود، گفت: ظرفیت فرهنگ، میراث فرهنگی، گردشگری، منابع طبیعی، سینما، تئاتر، نقاشی، صنایع‌دستی حتی فرش باید مورد توجه باشد باید الزاما به حوزه فرهنگ بپردازیم چراکه فرهنگ هویت‎آفرین، اشتغال‎زا و درآمدزاست اگر به آینده فکر می‎کنیم باید در حوزه فرهنگ سرمایه‎گذاری کنیم.

* شبکه‎های اجتماعی افکار عمومی را مدیریت می‎کند

مشاور رئیس‎جمهور سرعت و عمق تحولات را بسیار گسترده خواند و اظهار کرد: هیچ کشوری در 201 کشور عضو سازمان ملل سراغ ندارم که در حوزه اجتماعی به اندازه ایران نیازمند مدیریت جامعه خصوصا نسل جوان برای رسیدن به قله‎های تحول باشد در غیر این صورت دچار بحران فروپاشی خواهیم شد.

صالحی‎امیری بیان داشت: مجموعه‎ای از تحولات در عرصه فکری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، مدنی و رسانه‎ای در حال شکل‎گیری است، امروزه در شرایط پیچیده‎ای قرار داریم که نیازمند بازمهندسی و واکاوی است، نقش شبکه‎های اجتماعی برجسته شده و باید آماده هدایت و مدیریت دهه چهارم باشیم.

وی تاکید کرد: اگر با این تحولات به صورت آگاهانه مواجه شویم نتیجه قطعی به دنبال دارد تحولات تکلیف ما را مشخص می‎کند و ما تسلیم تحولات خواهیم شد، پدیده رسانه دستخوش تغییرات بنیادین شده است شبکه‎های اجتماعی افکار عمومی را مدیریت می‎کند، هر خبر و شایعه‎ای می‎تواند در هر نقطه از کشور ایجاد بحران کند.

*نقد دولت باید در بستر گفتمانی خودش باشد

رئیس سازمان ‌اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اینکه شبکه‎های اجتماعی به علایق نظام سیاسی و مدیران کاری نداشته و ندارد، گفت: این شبکه‎ها آنگونه که فکر می‎کنند تصمیم می‎گیرند، 40 میلیون ایرانی در شبکه‎های اجتماعی حضور دارند.

صالحی‎امیری با اشاره به اینکه نقدهای موجود مبتنی بر گفتمان گذشته است، افزود: نقد دولت باید در بستر گفتمانی خودش باشد، استراتژی تعامل با جهان شعار دولت بود که محقق شد.

وی گفت: عده‎ای دوست دارند در فضای گفتمان رادیکال فضای سیاسی کشور را متشنج کنند که دولت با آگاهی در دام این عده قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/83001/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول