اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی:

پشتوانه انقلاب ایران عقلانیت و معنویت است

دبیرکل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه قرن ما قرن عقلانیت و معنویت است، گفت: پشتوانه عقلانیت و معنویت قرن، انقلاب اسلامی ایران است.

پشتوانه انقلاب ایران عقلانیت و معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدمهدی عبدخدایی ظهر امروز در آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد انقلاب مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: مذهب در ایران رشد و توسعه یافت و نخستین حکومتی که شیعه را به عنوان مذهب رسمی قلمداد کرد، صفویه بود.

وی بیان داشت: اساساً تشیع تنها دینی بوده که استقلالش را حفظ کرد و این مبنا ایدئولوژیک بوده است.

دبیرکل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی و نخستین زندانی مذهبی در رژیم گذشته، به سیاست‌های آمریکا و انگلیس در پیشبرد برنامه‌های خود در کشورمان اشاره کرد و افزود: یکی از این برنامه‌های کاشت تنباکو و توسعه آن در اراضی کشاورزی بود اما با تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی نقشه انگلیسی‌ها شکسته شد و مردم تنباکو را به تبعیت از وی تحریم کردند.

وی بیان داشت: این حرکت در حقیقت نخستین حرکت در فضایی که مردم پیرو مذهب شیعه بود روی داد و این هم به خاطر حاکم بودن عقل بود.

عبدخدایی با یادآوری اینکه ایران به خاطر حاکم بودن عقل هیچ‌گاه مستعمره نشد، گفت: این به خاطر درک و فهم مردم آن زمان بود که برخلاف سایر کشورهای منطقه زیر یوغ بیگانگان نرفتند و مستعمره کشورهای مستکبر نشدند.

دبیرکل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی در بخش دیگری با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند از رضاخان قهرمان بسازند، تصریح کرد: بعضا عنوان می‌شود که رضاخان خط آهن سراسری را ساخت.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این راه‌آهن 260 میلیارد دلار در آن مقطع صرف شد، گفت: اساسا اجرای این طرح در خدمت انگلیس قرار گرفت تا با تانکر و از طریق راه‌آهن نفت را از کشور خارج کرده و به اروپا بفرستند.

عبدخدایی اظهار کرد: این گونه اقدامات رضاخان موجب شد تا در کشور قحطی روی داده و مشکلات زیادی برای کشور درست شود.

وی با تاکید بر اینکه رضاخان با چکمه وارد عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی شد، تصریح کرد: این قبیل اقدامات به خاطر دیکتاتوری رضاخان و عدم درک وی از مسائل جاری بود.

دبیرکل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی گفت: اقدام رضاخان در مسجد گوهرشاد باعث به شهادت رسیدن شمار زیادی از مردم در آن زمان شد با وجود آنکه وابستگان رژیم تعداد شهدا را معدود اعلام کردند.

وی با بیان اینکه در آن شرایط وابستگی و بی‌خدایی رژیم منحوس پهلوی، امام خمینی (ره) وارد شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تاسیس کردند، گفت: نظام اسلامی بر پایه معنویت استوار شده و در این سال‌ها با وجود کاهش قیمت نفت و مشکلات کشور توسعه یافته است.

عبدخدایی با اشاره به اینکه اکنون وضعیت ایران با گذشته متفاوت شده است، اظهار کرد: اخیراً شاهد بودیم که چگونه وزرای امور خارجه کشورهای غربی آمده و با جمهوری اسلامی مذاکره می‌کنند.

وی تاکید کرد: این اقتدار نظام اسلامی در عرصه جهانی به یمن مجاهدت‌های امام راحل برای کشور رقم خورده است که باید از این آرمان‌ها صیانت کنیم، ایشان آمدند و به ملت و کشور شخصیت دادند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی در قله‌های عزت و اقتدار و در مقابل دشمنان محکم ایستاده است.

به گزارش فارس، آیین گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام /63002/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول