اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نجف‌آباد:

اجرای طرح تعریض خیابان‌های نجف‌آباد کل بودجه شهرداری را می‌بلعد

شهردار نجف‌آباد گفت: طرح تعریض خیابان‌هایی مانند 17 شهریور و قدس با توجه به هزینه سنگین آزادسازی آن‌ها چیزی شبیه به حفره‌ای بزرگ برای بلعیدن تمامی بودجه شهرداری است.

اجرای طرح تعریض خیابان‌های نجف‌آباد کل بودجه شهرداری را می‌بلعد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شهرداری نجف‌آباد، مسعود منتظری در حاشیه یکی از جلسات اداری گفت: با توجه به ادامه وضعیت سخت خشکسالی در سال‌های اخیر و خشک شدن بیشتر بافت باغات، توسعه شهر به این نقاط اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و در صورت عدم مداخله شهرداری نیز شاهد ایجاد بافتی غیراصولی و ناایمن در چنین نقاطی خواهیم بود، بنابراین چاره‌ای به جز مدیریت خاص بر این ساخت و سازها نداریم.

وی گفت: با توجه به احاطه نجف‌آباد توسط بافت باغات، در طرح‌های جامع و تفصیلی جدید شهر نجف‌آباد که مراحل تصویب خود را در وزارت کشور پشت سر می‌گذرانند، پیشنهاداتی برای ایجاد خانه باغ‌هایی در این محدوده‌ها با متراژهایی نزدیک به یک‌هزار متر مربع به منظور توسعه شهر همزمان با حفظ باغات ارائه شده است.

شهردار نجف‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود تعریض خیابان‌هایی مانند 17 شهریور و قدس را با توجه به هزینه سنگین آزادسازی آن‌ها را شبیه به حفره‌ای بزرگ برای بلعیدن تمامی بودجه شهرداری دانست و ادامه داد: در شرایط کنونی بهترین چاره کار، ایجاد و گسترش رینگ‌های ترافیکی در اطراف شهر به منظور توزیع ترافیک از مرکز شهر به دیگر نقاط آن است که در همین راستا خیابان‌هایی مانند پروفسور اسرافیلیان تعریض شده‌اند تا امکان ایجاد یک رینگ ترافیکی غربی - شرقی از مسیر بلوار فجر به سمت بلوار دانشگاه آزاد در آینده‌ای نه‌چندان دور فراهم شود.

منتظری با درخواست از رسانه‌ها به‌منظور پرداخت منصفانه به مسائل و مشکلات شهری خاطر نشان کرد: در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، آزادسازی مسیر جزء سنگین‌ترین کارها از نظر هزینه‌ای و زمان صرف شده محسوب می‌شود و گاهی برای یک ملک بین 20 تا 30 جلسه برگزار می‌شود و در ادامه نیز کمیسیون توافق‌های انجام گرفته میان شهرداری و شورای شهر و مالک را نهایی و ابلاغ می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به پرداخت تمامی هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی تاسیسات شرکت‌های خدمات‌رسان در زمان تعریض اجرای مسیرهای مختلف توسط شهرداری اضافه کرد: در اجرای تمامی این طرح‌ها علاوه بر اعلام برنامه زمانبندی پروژه‌ها به دستگاه‌های خدمات‌رسان از چندین ماه قبل، نمایندگان شهرداری به‌صورت منظم در جلسات کمیسیون حفاری‌ها نیز شرکت کرده و بهترین شکل تعامل را با این مجموعه‌ها به‌منظور جلوگیری از تخریب مجدد زیرساخت‌های ایجاد شده در سطح شهر برقرار می‌کنیم.

انتهای پیام/63057/ج/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول