اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

یک میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی ساکن بافت‌های فرسوده‌اند

مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی آذربایجان‌شرقی از شناسایی 5 هزار و 800 هکتار از بافت‌های فرسوده در استان خبر داد و گفت: یک میلیون نفر از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

یک میلیون نفر در آذربایجان‌شرقی ساکن بافت‌های فرسوده‌اند

توحید اخلاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در سطح استان 5 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده وجود دارد که 13 درصد مساحت محدوده شهری آذربایجان‌شرقی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: هشت درصد بافت‌های فرسوده شناسایی شده کشور در استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

اخلاقی گفت: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان آذربایجان‌شرقی (طبق آخرین سرشماری سال 90 جمعیت آذربایجان‌شرقی 3.7 میلیون نفر بوده است) در بافت‌های فرسوده ساکن و زندگی‌ می‌کنند.

وی افزود: سهم تبریز از 5 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده در سطح استان 2 هزار و 500 هکتار بوده که 44 درصد بافت‌های فرسوده استان آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیش از نیم میلیون نفر( 500 هزار نفر) در کلانشهر تبریز در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

وی شمار شهرهای دارای طرح مطالعات بافت‌های فرسوده را 3 شهر تبریز، میانه و مراغه با بیش از 53 درصد مساحت موجود بافت‌های فرسوده‌ استان برشمرد.  

اخلاقی گفت: در شهرهای بناب، مرند و اهر نیز طرح‌هایی در دست مطالعه بوده و جزو هدف مطالعات بافت‌های فرسوده بوده و بازنگری مطالعات بافت فرسوده‌ کلانشهر تبریز هم به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی پروژه‌های میدان شهید بهشتی تبریز با 92 درصد پیشرفت فیزیکی، ساماندهی پیرامون مسجد کبود با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، احیای مسجد صاحب‌الامر با 75 درصد پیشرفت فیزیکی، مجموعه خواجه‌نصیر مراغه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی و ساماندهی مسجد جامع هشترود با 40 درصد پیشرفت فیزیکی را از جمله پروژه‌های مهم اجرا شده در بافت‌های فرسوده استان برشمرد.

اخلاقی خاطرنشان کرد: از 121 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان آذربایجان‌شرقی 22 هزار واحد آن در بافت‌های فرسوده و در قالب خود مالکان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون برای 21 هزار و 700 واحد مسکن مهر در بافت‌های فرسوده 463 میلیارد تومان تسهیلات مسکن پرداخت شده است.

مدیرکل راه‌ و‌ شهرسازی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: در سطح 13 شهر از جمله تبریز، مرند، اهر، میانه، سراب، عجب‌شیر، آذرشهر، اسکو، کلیبر، ورزقان، سردرود، هادیشهر و خسروشهر طرح مطالعات جامع شهری را در دست مطالعه‌ داریم.

وی ادامه داد: طرح جامع مطالعات تفصیلی در قالب طرح مطالعه جامع شهری در شهرهای صوفیان، باسمنج، گوگان، لیلت، بخشایش، کلوانق و آق‌کند نیز اجرا می‌شود.

براساس گزارش فارس، در کل کشور بالغ بر 72 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که وسعتی حدود 5 هزار و 800 هکتار از آن به آذربایجان‌شرقی تعلق دارد که 44 درصد این آمار مربوط به شهر تبریز است به طوری که این شهر پس از تهران بیشترین وسعت بافت فرسوده را دارد.

انتهای پیام/60002/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول