اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ریشه اصلی گروه‌های تکفیری در وهابیت تکفیری است

آیت‌الله اختری: بهترین راه مقابله با توطئه‌های تکفیری وحدت شیعه و سنی است

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، ریشه اصلی گروه‌های تکفیری را در وهابیت تکفیری دانست و گفت: بهترین راه مقابله با توطئه‌های تکفیری، وحدت شیعه و سنی است

آیت‌الله اختری: بهترین راه مقابله با توطئه‌های تکفیری وحدت شیعه و سنی است

آیت‌الله محمدحسن اختری در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل در پاسخ به سئوالی مبنی بر نسل‌کشی گروهک تروریستی داعش و گروه‌های تکفیری در کشورهای مسلمان و نقش مهم جهان اسلام در راه مقابله با تکفیری‌ها، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و والاترین رسالت مجمع جهانی اهل بیت(ع) وحدت و عمق بخشیدن به برادری و مودّت بین همه مسلمانان است.

وی افزود: در این راه توانستیم تمام توان خود را در بخش‌های آموزش و برنامه‌های متنوع به‌کار گیریم و همه پیروان اهل بیت(ع) را در کشورهای گوناگون به وحدت و یکپارچگی دعوت کنیم.

* تفرقه‌افکنی؛ هدف گروه‌های تکفیری

آیت‌الله اختری با اشاره به اینکه هم‌اکنون این مجمع ارتباط خوبی بین همه طوایف و مذاهب اسلامی در کشورهای متعدد ایجاد کرده است، تصریح کرد: ارتباط مطلوب با علمای اهل سنت و مردم آنها در کشورهای متعدد برقرار است و در این راه افراد را به وحدت توصیه می‌کنیم.

وی تبیین کرد: معتقدم حرکت‌های تروریستی و توطئه‌های اجانب که از سوی آمریکا، رژیم فاسد و جعلی صهیونیستی و هم‌پیمانانشان همانند عربستان سعودی و برخی کشورهای منطقه اجرایی می‌شود برای ایجاد تفرقه و فتنه‌انگیزی میان مسلمانان است.

* دست‌نشانده بودن گروه‌های تکفیری

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه راه مقابله با تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی‌ها وحدت میان مسلمانان است، اظهار کرد: باید همه علمای مسلمان سنی و شیعه به همراه اساتید، دانشمندان و مسلمانان سنی و شیعه در کنار همه اقشار دانشجو، کسبه، بازاریان، فعالان اقتصادی و بخش‌های مختلف جامعه از جمله مردم و زن به مسئله وحدت تأکید کنند.

آیت‌الله اختری با اعلام اینکه ریشه اصلی مجموعه گروه‌های تکفیری در وهابیت تکفیری است، بیان کرد: همه این‌ها دست نشانده سیاست‌های استعمارگر انگلیس و آمریکا هستند که این دو کشور پشتیبانی از آنها را هم بر عهده دارند.

* با توطئه‌های تکفیری مقابله شود

وی تأکید کرد: بر همه مسلمانان، علما، دانشمندان و فرهیختگان جامعه اسلامی فرض است که با توطئه‌های تکفیری مقابله کنند و بهترین راه مقابله تحکیم وحدت، یکپارچگی و انسجام بین مسلمانان است.

آیت‌الله اختری اضافه کرد: باید در کشورهای مختلف این گروه‌ها از بین مردم طرد شوند؛ البته همه علمای شیعه و سنی فتوا دادند که هیچ‌کدام از‌ گروه‌های تکفیری و داعش مسلمان نیستند و همه از اسلام خارج بوده، نه سنی و نه شیعه بلکه، خارجی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در پایان گفت: باید در راه مقابله با آنها از لحاظ علمی، فکری و فرهنگی جامعه خود را بیدار مردم را آگاه کرد تا توطئه‌های‌ آنها را بشناسند و با آنها در هر کجا که هستند مقابله کنند.

انتهای پیام/86012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول