اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه و شهرسازی ساری:

علائم جاده‌ای ساری به سمنان افزایش می‌یابد/احداث 3 دوربرگردان در مسیر ساری به دریا

رئیس راه و شهرسازی ساری از نصب بیش از 200 تابلو هشداردهنده در محور ساری به سمنان خبر داد و گفت: تعداد علائم جاده‌ای این مسیر افزایش پیدا می‌کند.

علائم جاده‌ای ساری به سمنان افزایش می‌یابد/احداث 3 دوربرگردان در مسیر ساری به دریا

سیدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، درباره وضعیت جاده ساری به سمنان در حد فاصل استان مازندران، اظهار کرد: طول این جاده 110 کیلومتر است که 7.5 متر عرض دارد و جاده بین استانی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: 12 کیلومتر این جاده در حدفاصل کارخانه چوب و کاغذ 12 متری و چهاربانده است و 98 کیلومتر دیگر دوبانده که 7.5 متر عرض دارد.

رئیس راه و شهرسازی ساری، با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز متعددی در این محور وجود دارد، افزود: بهسازی نقاط حادثه‌خیز در برنامه کاری قرار دارد و تلاش داریم با کاهش نقاط حادثه‌خیز میزان تصادفات در این محور را کاهش دهیم.

وی با اعلام اینکه با اقدامات انجام‌شده تعداد نقاط حادثه‌خیز این محور کاهش یافت، اضافه کرد: در حال حاضر 10 نقطه حادثه‌خیز در این محور قرار دارد که در تلاش هستیم با تامین اعتبار این نقاط نیز رفع شود.

صادقی در پاسخ به کمبود علائم ایمنی در محور ساری به کیاسر که گلایه بیشتر رانندگان و افراد در این مسیر هست، بیان کرد: در ماه اخیر بیش از 200 تابلو در نقاط مختلف نصب کردیم و تا دو هفته دیگر نیز تعدادی دیگر از تابلو علائم رانندگی نیز در این مسیر نصب می‌شود.

وی در ادامه از نصب چندین تابلو مسیرنما در این محور نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: تغییر تابلوهای اطلاعاتی در این مسیر از دیگر برنامه‌‌های جدی اداره راه و شهرسازی در محور ساری به سمنان است.

رئیس راه و شهرسازی ساری درباره وضعیت بهسازی جاده ساری به تاکام در محور ساری به سمنان نیز اظهار کرد: احداث قطعه اول ساری به تاکام به طول 13 کیلومتر در دست اقدام است که پیمانکار این طرح قول داد طی دو سال این مسیر را به اتمام برساند.

وی ادامه داد: میزان اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای این طرح 27 میلیارد تومان است که قرار است پس از تکمیل اقدام به ایجاد نیوجرسی کرده و تحویل اداره راه و شهرسازی شود.

صادقی درباره تکمیل بقیه راه که حدود 12 کیلومتر نیز هست، افزود: از منطقه علوی کلاً تا تاکام نیز با دریافت ابلاغ 25 درصد به همین پیمانکار واگذار شد که عملیات راهسازی و ابنیه فنی و آسفالت در این مسیر نیز انجام شود.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در این مسیر باید انجام شود خاک‌برداری به طول بیش از سه کیلومتر است که مهم‌ترین مشکل عدم آزادسازی مسیر است.

رئیس راه و شهرسازی ساری در ادامه مهم‎ترین مشکل اجرای طرح در این محور را عدم تخصیص اعتبار مناسب، عدم آزادسازی محور که در حال حاضر بیش از چهار کیلومتر آزادسازی نشد، عدم جمع‌آوری تاسیسات شرکت‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز و شبکه آب روستایی، کمبود مصالح و معدن باعث می‌شود که طرح با کندی پیش برود.

این مسئول در ادامه به دیگر اقدامات انجام‌شده در حوزه راه ساری را ایجاد سه دوربرگردان در مسیر ساری به دریا اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش 70 درصدی تصادفات هستیم.

صادقی با بیان اینکه مسیر جاده ساری به دریا به‌دلیل داشتن روستاهای متعدد و فعالیت چندین دانشگاه یکی از محورهای پرتردد ساری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به طول مسیر احداث یک دوربرگردان دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وجود برخی سرعت‌گیرها نامناسب در مسیر ساری به دریا نیز گفت: این سرعت‌گیرها توسط اهالی و برخی اعضای شورا ایجاد شد که نسبت به آرام‌سازی آنها اقدام کردیم.

انتهای پیام/86004/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول