اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان تاکید کرد

ضرورت ایجاد کتابخانه‌های مجازی/طرح شکایت کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر ایجاد کتابخانه‌های مجازی در استان تاکید کرد و گفت: اقدامات چندان مطلوبی در این بخش انجام نشده است.

ضرورت ایجاد کتابخانه‌های مجازی/طرح شکایت کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا آشناگر شامگاه امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کردستان، اظهار کرد: پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌های امری ضروری است و نباید هیچ کم‌کاری در این حوزه صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید الزاماتی را که در بحث درآمدها برای شهرداری‌ها تعریف شده است، قبل از هزینه‌های دیگر پرداخت شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: شهرداری‌ها در حقیقت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و جدا از عملیاتی کردن سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها، باید در ایجاد کتابخانه‌های عمومی و محلی ورود پیدا کنند.

به گفته آشناگر، شهرداری‌ها باید نگاه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند و کم کاری آنها در زمینه عملیاتی شدن سهم نیم درصد قابل توجیه نیست.

* طرح شکایت کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها

وی به طرح شکایت کتابخانه‌های عمومی استان از شهرداری‌ها در زمینه عدم عملیاتی کردن سهم نیم درصدی تاکید کرد و افزود: پرداخت این سهم به صورت کامل به کتابخانه‌ها قطعا تحولات چشم‌گیری را به ویژه در بحث ارتقای فضای کتابخانه‌ای و افزایش سرانه کتابخوانی در استان فراهم خواهد کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نظارت بر هزینه کرد درآمدها را از دیگر نیازهای این بخش دانست و اظهار کرد: تشکیل کارگروهی با عضویت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و مدیرکل امور شهری استان در زمینه درآمدهای شهرداری‌ها و بررسی میزان طلب کتابخانه‌های عمومی از آنها به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

آشناگر تصریح کرد: تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی به صورت مستمر و ماهیانه و دعوت از شهرداران در این انجمن از دیگر مباحثی است که در رفع مشکلات این حوزه نقش بسزایی خواهد داشت.

به گفته وی، از امکانات دستگاه‌های دیگر نیز برای توسعه فضای کتابخانه‌ها در استان استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بر شناسایی امکانات دهیاری‌ها و دستگاه‌های مختلف در راستای بهره‌گیری از آنها در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و گفت: افزایش سرانه کتابخانه‌های عمومی با توجه به مطلوب نبودن وضعیت کنونی استان در این بخش امری ضروری است.

آشناگر ایجاد کتابخانه مرکزی در شهر سنندج را نیاز ضروری دانست و اضافه کرد: با توجه به تامین زمین مناسب برای این پروژه تامین اعتبار و عملیاتی کردن این مهم باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

* جذب اسپانسر در بین فعالان اقتصادی

وی جذب اسپانسر در بین فعالان اقتصادی به منظور تقویت و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای برآورد منابع جدید درآمدی برای کتابخانه‌های عمومی استان صورت بگیرد.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان، گسترش فضای مجازی در جامعه نیز از دیگر ظرفیت‌های مناسب برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که باید با ساز و کارهای مناسب از این بستر به خوبی استفاده کرد.

آشناگر بر ایجاد کتابخانه‌های مجازی تاکید کرد و بیان داشت: آنگونه که باید در این زمینه اقدام مطلوبی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: البته نبود فضا و کتاب در بحث توسعه کتاب و کتابخوانی تنها مشکل این حوزه نیست و کمبود کتاب‌خوان و پایین آمدن سرانه مطالعه از دیگر صدمات مهم در این بخش است.

انتهای پیام/79002/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول