اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر کشور:

اولین لایحه جامع ساماندهی سمن‌ها به مجلس ارائه می‌شود

قائم مقام وزیر کشور گفت: به زودی اولین لایحه جامع ساماندهی سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی به مجلس ارائه می‌شود.

اولین لایحه جامع ساماندهی سمن‌ها به مجلس ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی میرباقری صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 12 هزار سمن در کشور وجود دارد که 4 هزار مورد از آنها زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این سمن‌ها با محوریت اجتماعی، فرهنگی، فعالیت‌های عام‌‌المنفعه و دیگر حوزه‌های مرتبط جامعه اسلامی ما فعالیت دارند که خروجی کار آنها نیز بسیار مثبت و سازنده است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در دو سال اخیر یک رشد دو برابری را در فعال کردن و صدور مجوز برای حرکت رو به جلوی سمن‌ها شاهد بودیم، ‌گفت: یکی از مشکلاتی که در یک دهه گذشته نمودی آشکار داشت حرکت این سمن‌ها به سمت تعطیلی و کم رونقی بود که ما در این دو سال سعی کردیم با شناسایی این سمن‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها اقدام حمایتی را در فعال کردن این سمن‌ها شاهد باشیم.

میرباقری عنوان کرد:‌ برای ساماندهی سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد آیین‌نامه‌های اجرایی گذشته کفایت پاسخگویی را نمی‌کرد و ما به این نتیجه رسیدیم که این تشکل‌ها باید خودشان یک قانون اساسی مدون، جامع و کاملی را داشته باشند تا ظرفیت‌های آنها به بهترین شکل بکارگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه نباید فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی وابسته و متوجه نگاه‌های سیاسی، حزبی و یا جناحی باشد، ادامه داد: ما بر این باوریم که این حرکت‌ها باید به دور از آفت‌ها و آسیب‌های سیاسی، حزبی و جناحی با عقلانیت و منطق واقعی مورد دقت و توجه قرار گیرد.

قائم مقام وزیر کشور یادآور شد: در همین راستا هشت کمیته تخصصی شکل گرفته تا برنامه جامعی را در قالب قانون اساسی تشکل‌های مردم‌نهاد تدوین کرده و به دولت ارائه کنند.

میرباقری بیان کرد: امیدواریم بعد از 36 سال لایحه جامع ساماندهی سمن‌ها  و تشکل‌های غیردولتی از سوی دولت به مجلس ارائه شود تا زمینه فعالیت هدفمند و مطلوب این تشکل‌ها فراهم آید.

* ظرفیت‌های اجتماعی در کشور به خاطر برخی سیاسی‌کاری مغفول مانده است

وی در مورد سفر خود به استان اردبیل گفت: این بیستمین استانی است که بنده به آن سفر می‌کنم که در این سفر نیز تلاش کردیم تا در ارزیابی وضعیت استان اردبیل از جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی برخی از ضعف‌ها و کاستی‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و زمینه حل مشکلات و موانع پیش‌رو را فراهم کنیم.

قائم مقام وزیر کشور افزود: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه قرار است با نگاه متوازن و عادلانه به ظرفیت استان‌ها نگریسته شود تلاش ما بر این است تا در این سفرها توان مغفول مانده استان‌های مختلف کشور را شناسایی و معرفی کنیم تا امکان بهره‌گیری از آن بیش از گذشته فراهم آید.

میرباقری استان اردبیل را از استان‌های امن کشور با مولفه‌های خوب توسعه‌ای فرهنگی، ‌اجتماعی، گردشگری و کشاورزی و صنعتی اعلام کرد و ادامه داد: امنیت پایداری که در این استان برقرار است به همراه زمینه‌های اعتماد و مولفه تحکیم نظام خانواده و امور اجتماعی به نظر می‌رسد بهتر از این می‌توانیم از این توانمندی‌ها استفاده کرده و بهره‌برداری کنیم.

وی عنوان کرد: ما باید تمام امکاناتمان را بسیج کنیم تا ظرفیت‌های مغفول مانده بخش اجتماعی احیا شده و آسیب‌های جدی نیز در این بخش برطرف شود.

انتهای پیام/62007/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول