اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی تخریب در چوبی پل الله وردیخان

جمعی از دوستداران میراث فرهنگی اصفهان: مصمم به حفاظت از آثار تاریخی ایرانی هستیم

جمعی از اعضای انجمن‌های دوستداران طبیعت و میراث فرهنگی استان اصفهان با شعار «حفاظت از آثار تاریخی گامی ارزشمند در جهت شناخت هویت ایرانی» اقدام به جمع‌آوری زباله از حریم پل سی‌وسه‌ پل کردند.

جمعی از دوستداران میراث فرهنگی اصفهان: مصمم به حفاظت از آثار تاریخی ایرانی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان همزمان با اقدام غیرفرهنگی چند روز گذشته برخی رهگذران در شکستن و تخریب یکی از درهای چوبی پل تاریخی سی‌وسه‌پل (الله وردیخان) تعدادی از اعضای تشکل‌های دوستداران طبیعت و میراث فرهنگی استان با هماهنگی مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان در یک اقدام فرهنگی اقدام به پاک‌سازی زباله‌های حریم پل سی‌وسه ‌پل کردند.

منصور زیرک از کارشناسان ارشد میراث فرهنگی و عضو و سخنگوی جمع دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت اصفهان درباره هدف از انجام این کار، گفت: مسلماً اقدام غیرفرهنگی برخی در تخریب در چوبی پل الله وردیخان نشان از عدم آگاهی عده‌ای قلیل از افراد جامعه داشته و نیازمند پاسخی درخور شأن از سوی علاقه‌مندان به حفظ آثار تاریخی است، در غیر این صورت همگی ما به یکسان مسئول اتفاقات پیش آمده بوده و شریک رفتارهای غیرفرهنگی در تخریب آثار تاریخی هستیم.

وی ادامه داد: آثار فرهنگی ما شناسنامه هویت فرهنگی ما است پس به هر طریق ممکن مصمم به حفاظت از آن‌ها هستیم. بدون شک نسل‌های آینده ایرانی حق دارند تا از دیدن آثار تاریخی نیاکان خود لذت برده و بر خود ببالند.

از جمله حاشیه‌های جالب این برنامه فرهنگی، مشارکت فعال و همدلی یک گردشگر خارجی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس در نظافت پل سی‌وسه ‌پل بود.

وی هنگام بازدید از این پل تاریخی و پس از مشاهده فعالیت جمعیت دوستداران میراث، به صورت داوطلبانه به جمع مذکور پیوست و به پاک‌سازی پل پرداخت.

انتهای پیام/63060/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول