اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ماموستا قادر سهرابی در گفت‌وگو با فارس:

کسی که خون مسلمین را می‌ریزد، لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

ماموستا قادر سهرابی از علمای اهل سنت گفت: جنایت‌هایی که عربستان سعودی اخیراً‌ مرتکب شده است، نشان می‌دهد شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد.

کسی که خون مسلمین را می‌ریزد، لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

ماموستا قادر سهرابی امام جمعه مهاباد در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس با اشاره به نقش عربستان سعودی در ایجاد التهاب و آشوب در منطقه خاورمیانه و گسترش تروریسم اظهار داشت: این آقایان همزمان با تجمع حجاج باید کار ساخت و ساز را متوقف می‌کردند تا حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام رخ نمی‌داد،‌ البته انتظار نداشتند که توفان بیاید و آن دکل عظیم تخریب شود، در این رابطه مسئولان سعودی بی‌توجهی و بی‌تفاوتی کردند.

وی افزود: به عقیده بنده جنایت‌هایی که عربستان سعودی اخیراً‌ مرتکب شده است، نشان می‌دهد که شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارد،‌ اصلاً شایستگی حکومت کردن را هم ندارد، به قول خودشان با پول حجاج و نفت، ساختمان‌ها را بر سر مردم یمن خراب می‌کنند.

ماموستا سهرابی ابراز داشت: عربستان سعودی به جای اینکه ساختمان را بر سر مسلمانان بی‌بضاعت و فقیر یمن خراب کند، ساختمان را بر سر اسرائیل غاصب خراب کند، در یمن تر و خشک با هم می‌سوزند، نه شیعه را باقی می‌گذارند و نه سنی را، مساجد را نمی‌گذارند باقی بماند و حتی زیربناهای یمن را از بین می‌برند، آن‌ها چیزی را برای یمن باقی نگذاشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که اعتقادی به نقش و گفتار مردم در حکومت ندارند، به درد حکومتداری نمی‌خورند، ادامه داد: کسانی که چنین مکان مقدسی نظیر بیت‌‌الله الحرام و مسجد پیامبر(ص) را اداره می‌کنند، باید شایستگی اداره آن را داشته باشند، کسانی که حداقل اعتقاد داشته باشند ریختن خون مسلمانان جایز نیست.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول