اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه بوشهر:

107 دانشمند توسط امام جواد(ع) تربیت و تحویل جامعه شد

استاد حوزه علمیه بوشهر بابیان اینکه حداقل 107 دانشمند تمام‌عیار توسط امام جواد(ع) تربیت و تحویل جامعه شد، گفت: این مساله نشان می‌دهد که امام(ع) در بدترین شرایط بهترین نتیجه را به دست آورده است.

107 دانشمند توسط امام جواد(ع) تربیت و تحویل جامعه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، استاد حوزه علمیه بوشهر ظهر امروز در مراسم سالگرد شهادت امام جواد(ع) استان بوشهر بالاترین معجزه اهل‌بیت(ع) را کلام آن‌ها عنوان کرد و با اشاره به خدمات امام جواد(ع) ابراز داشت: این امام همام خدمت ارزنده‌ای به جامعه بشریت کرد و آثار و ارشادات آن تا به امروز زنده است.

نصاری بیان داشت: امام جواد(ع) در محافل علمی حضور داشت و باوجود فشارهایی که در آن زمان به ایشان روا می‌شد، اما شاگردان و دانشمندان زیادی تربیت کرد.

وی با اشاره به زندگانی امام نهم شیعیان گفت: در زمان حکومت بنی‌عباس با انجام دسیسه‌هایی قصد داشتند به ائمه ضربه بزنند، به این صورت که درهای علمی جهان را گشودند و هدف حکومت بنی‌عباس از هدف آنها فائق آمدن بر قدرت علمی ائمه بود و اگر تاریخ را نگاه کنیم، می‌بینیم که ترجمه کتب از همان زمان شروع شد.

استاد حوزه علمیه بوشهر بابیان اینکه حداقل 107 دانشمند تمام‌عیار توسط این امام تربیت و تحویل جامعه شد، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که این انسان در بدترین شرایط بهترین نتیجه را به دست آورده است.

وی یکی از تربیت‌شدگان مکتب امام جواد(ع) را مرحوم ذکریا بن آدم عنوان کرد و گفت: قبر این شخصیت والامقام در قبرستان شیخان شهر مقدس قم است و در حال حاضر بسیاری از مردم و بزرگان حاجات خود را از این مرحوم می‌گیرند.

نصاری ادامه داد: هرکسی در سیره اهل‌بیت و تعالیم آن‌ها قرار گیرد، از برکت آن‌ها بهره‌مند می‌شود و امام جواد(ع) این برکات را چید تا شهرهایی همچون قم برای ارائه خدمات علمی آماده شود.

وی یکی دیگر از برکات امام نهم شیعیان را کلام وی دانست و خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: طلاب نباید کلام اهل‌بیت(ع) را دست‌کم بگیرند، چراکه یک کلمه از اهل‌بیت(ع) می‌تواند تفسیرهای بسیاری داشته باشد.

سخنران این مراسم اعتماد به خداوند متعال را راه رسیدن به آرزوها عنوان کرد و اظهار داشت: باور به خدا برای هر موضوع و مسئله‌ای ارزشمند و نردبانی برای رسیدن به آرزوهای بلند است.

انتهای پیام/2255/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول