اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان:

دستگاه‎های اجرایی و واحدهای تولیدی ظرفیت خود را در حوزه اشتغال اعلام کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان در خصوص اجرایی شدن طرح کارورزی مشاغل دانش‎بنیان از دستگاه‎های اجرایی و واحدهای تولیدی استان خواست تا ظرفیت خود را در حوزه اشتغال اعلام کنند.

دستگاه‎های اجرایی و واحدهای تولیدی ظرفیت خود را در حوزه اشتغال اعلام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی مرگدری عصر امروز در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: فرهنگ دانش‎بنیان باید در جامعه نهادینه و تقویت شود.

وی بر لزوم ایجاد اشتغال مولد و پایدار تاکید و تصریح کرد: ایجاد اشتغال در استان گلستان ولو یک شغل حتما باید با محوریت پایدار و مولد بودن و نیاز بازار کار باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح‎های غیرکارشناسی شغل پایدار ایجاد نمی‎کند، افزود: تجارب تلخ گذشته در زمینه ایجاد اشتغال نباید تکرار شود، طرح‎هایی که غیرکارشناسی باشد یقینا منجر به هدررفت منابع شده و نمی‎تواند شغل پایدار ایجاد کند.

* مصوبات کارگروه اشتغال راستی‎آزمایی می‎شود

مرگدری بر ضرورت راستی‎آزمایی مصوبات کارگروه اشتغال استان تاکید کرد و گفت: مصوباتی که در سال گذشته اعتبارات لازم را دارند باید سریع‌تر راستی‎آزمایی شده تا نتایج آن مورد بررسی قرار بگیرد.

وی به ماده 30 مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی به تخصیص فضا از سوی شهرداری‎ها اشاره دارد که بر این اساس شهرداری موظف است برای عرضه محصولات مشاغل خانگی فضایی اهتمام لازم را داشته باشد.

مرگدری بیان داشت: مکاتبات لازم با شهرداری‎های استان گلستان صورت گرفته اما لازم است ضوابط و مقررات قانونی احصاء شده تا زمینه اجرای مصوبه فراهم شود.

* بانک‎ها تکلیف 72 میلیارد ریال اعتبارات مشاغل خانگی را مشخص کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان بر ضرورت همکاری بانک‎ها در ایجاد و توسعه فعالیت‎های خرد و خانگی تاکید کرد و گفت: در این راستا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه گرفته شده است.

مرگدری از ابلاغ اعتبار 72 میلیارد ریال به بانک‎های استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به بانک‎های ملی، ملت و صادرات استان گلستان ابلاغ شده اما هنوز تائید نشده است.

وی تاکید کرد: بانک‎ها تا روز دوشنبه هفته آینده فرصت دارند تکلیف پرداخت اعتبارات ابلاغی را مشخص کنند.

انتهای پیام/83001/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول