اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد بیجار عنوان کرد

استقرار 56 پایگاه در جشن عاطفه‌ها/جمع‌آوری 51 میلیون کمک‌های نقدی و غیرنقدی در جشن عاطفه‌ها در سال گذشته

مدیر کمیته امداد بیجار از استقرار 56 پایگاه در جشن عاطفه‌ها خبر داد و گفت: 51 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی در سال گذشته در جشن عاطفه‌های بیجار جمع‌آوری شده است.

استقرار 56 پایگاه در جشن عاطفه‌ها/جمع‌آوری 51 میلیون کمک‌های نقدی و غیرنقدی در جشن عاطفه‌ها در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، مجید خدابخشی ظهر امروز در جریان بازدید افتتاح پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها، با بیان اینکه کمک به هم‌نوع و دستگیری از نیازمندان همواره مورد سفارش و تأکید دین مبین اسلام است اظهار کرد: امسال جشن نیکوکاری در دو مرحله روزهای 26 و 27 شهریور و هشتم مهر ماه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها در شهرستان بیجار نیز هم‌زمان با سایر نقاط کشور با شعار "مهر در انتظار همدلی" در 56 پایگاه برگزار خواهد شد عنوان کرد: 16 پایگاه ثابت و سیار (مساجد، معابر، شهرها) در شهریور کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند.

این مسئول هر مدرسه را یک پایگاه جشن عاطفه‌ها خواند و گفت: 40 پایگاه ثابت نیز هشتم مهر ماه در جشن عاطفه‌ها در مدارس بیجار استقرار خواهند یافت.

خدابخشی افزود: 51 میلیون کمک‌های نقدی و غیر نقدی از کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های سال گذشته جمع آوری شده‌است.

پوشش 450 دانش‌آموز و دانشجو

وی با بیان اینکه همه ساله جشن عاطفه‌ها با همکاری آموزش و پرورش و سپاه و کمیته امداد و صدا و سیما برگزار می‌شود خواستار شرکت گسترده مردم در جشن  عاطفه‌ها و کمک و یاری همنوعانشان شد.

مدیر کمیته امداد عنوان کرد: کمک‌ها و هدایای مردمی، خیران، نیکوکاران و سازمان‌ها برای یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند توسط کمیته امداد شهرستان بیجار جمع‌آوری می‌شود.

خدابخشی در ادامه با بیان اینکه 450 نفر دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند عنوان کرد: از این تعداد 26 نفر دانش آموزانی هستند که در خوابگاه‌های شبانه روزی آموزش و پرورش اسکان دارند و نیازمند یاری و مساعدت خیرین برای هزینه‌های خوابگاه هستند.

3 هزار و 60 خانوار بیجاری زیرپوشش کمیته امداد

به گفته مدیر کمیته امداد بیجار، 3 هزار و 60 خانوار و تعداد  9052 نفر زیرپوشش کمیته امداد بیجار هستند.

خدابخشی در ادامه نخستین کار در حوزه اشتغال و استعدادسنجی  مددجویان و ارائه آموزش‌های لازم و ایجاد اشتغال و خودکفایی اقتصادی آنان عنوان کرد و گفت: آموزش کوتاه مدت ( دامپروری، زراعت، باغداری) به تعداد بیش از هزار و 374 نفر، آموزش‌های بلند مدت در حوزه صنایع دستی و فنی‌حرفه‌ای به تعداد 164 نفر، و آموزش کاریابی برای مددجویان به تعداد 40 نفر از جمله اقدامات در حوزه اشتغال توسط این نهاد مقدس در بیجار است.

362 خانوار زیرپوشش در سال 93 خودکفا و توانمند شدند

وی در ادامه از ارائه 768 مورد تسهیلات و وام اعم از ازدواج، هزینه‌های تحصیلی و معیشتی و...  به منظور گشایش مشکلات کاری و زندگی نیازمندان و ایجاد خودکفایی به مبلغ بیش از 9 میلیارد ریال به افراد زیرپوشش و غیر زیرپوشش نیازمند و افراد آسیب‌پذیر با اولویت افراد محروم خبر داد.

خدابخشی در ادامه از خود کفایی و توانمند شدن 484 خانوار زیرپوشش کمیته امداد در سال 92 خبر داد و گفت: تعداد 362 خانوار نیز در سال 93 خودکفا و توانمند شدند.

این مسئول در پایان با توجه به نزدیک بودن عید غدیر و عید قربان خواستار اهدا نذورات و کمک‌های خیرین برای کمک به ایتام نیازمند شد و گفت: کمیته امداد آماده پذیرش ذبح و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان است.

لازم به ذکر است شماره حساب 104272023008 بانک صادرات آماده دریافت کمک‌های نقدی و شماره تلفن‌های 38224020 و 38237597 آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

انتهای پیام/79015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول