اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

رژیم صهیونیستی با تخریب مسجدالاقصی دنبال ساختن معبد سلیمان است/مملکت‌داری با نظام ناسیونالیستی امکانپذیر نیست

امام جمعه اردبیل گفت: صهیونیست درصدد تخریب مسجدالاقصی و ساختن معبد سلیمان است تا اندیشه شنیع خود را استحکام ببخشد.

رژیم صهیونیستی با تخریب مسجدالاقصی دنبال ساختن معبد سلیمان است/مملکت‌داری با نظام ناسیونالیستی امکانپذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل جنایات صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس را محکوم کرد و اظهار داشت: اقدامات شنیع این رژیم جعلی که می‌خواهد قدس را یهودی‌نشین کرده و مسجدالاقصی را از جهت زمان و مکان تقسیم کند، مقدمه‌ای برای تخریب مسجد و بنای معبد خیالی حضرت سلیمان است.

وی با اشاره به حفاری‌های خطرناک در زیر مسجد جهت پیدا کردن پایه‌های خیالی معبد سلیمان گفت: مسجدالاقصی در خطر جدی فروریزی است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بعد از چهار روز هجوم به مسجد‌الاقصی و به نمازگزاران گفته این هجمه ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: مسئولیت اصلی این جنایت متوجه نهادهای بین‌المللی، استکبار جهانی و مرتجعین عرب است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به درگیری‌های قومی در ترکیه گفت: ترکیه در آستانه جنگ داخلی و قومی قرارگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، به طور مبسوط به ریشه تاریخی اختلافات قومی ترکیه وارد شد و بر لزوم تکریم تمام اقوام و رعایت حقوق آنها در مدیریت اقوام تأکید کرد.

عاملی تبیین کرد: کُردها در عراق، سوریه و ترکیه با حکومت‌ها مشکل جدی دارند، اما در ایران اسلامی به خاطر حسن سلوک با اقوام، بهترین رابطه بین حکومت و اکراد حاکم است.

امام جمعه اردبیل عنوان داشت: پیام مهم حوادث چند دهه ترکیه این است که با اندیشه ناسیونالیستی و با برخورد چکّشی و با حق ویژه نمی‌توان یک کشور دارای تعدد قومی را اداره کرد و اسلام به جای این اندیشه، نظریه خانواده واحد جهانی را مطرح کرده است که در مدت 500 سال دولت عثمانی، اکراد قوی‌ترین ارتباط را با حکومت داشتند و تمام گرفتاری‌های قومی در ترکیه بعد از حکومت ملی گراها آغاز شده است.

عاملی، اهالی را به استفاده شایسته از شب عرفه و شب عید مخصوصاً بر حسن استفاده از روز عرفه که روز دعاست، دعوت و بر فضیلت قربانی در روز عید قربان و اهمیت نماز عید تأکید کرد.

انتهای پیام/62001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول