اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

دشمن روحانیت و عفت جامعه را نشانه رفته است

استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی،روحانیت و چادر به عنوان نماد عفت در جامعه را نشانه رفته است.

دشمن روحانیت و عفت جامعه را نشانه رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید محسن حبیب‌زاده ظهر امروز در نخستین یادواره شهدای روحانی ترور گیلان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: امام باقر (ع) تشیع رسمی در مقابل فرقه‌های دیگر را احیا کرد.

وی به مدیریت جهان اسلام با تشیع فقاهتی اشاره کرد و افزود: امروز تشیع در مقابل دشمنان فکری، نفاق و سبک مغزان خودنمایی می‌کند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه جامعه اسلامی با فقه امام باقر (ع)، امام صادق (ع)، امام عصر (عج) و مجتهد والامقام اصیل اداره می‌شود، تصریح کرد: امام باقر (ع) دین را در عرصه‌های اعتقادی، احکام و اخلاق مدیریت کرد.

استاد حوزه علمیه قم شهدا را دنباله‌روی مسیر اصلی انبیای الهی و ائمه اطهار (ع)، خواند و بیان کرد: شهدای انقلاب اسلامی تحت سند مرجعیت مسلم شیعه هستند که طبق احکام امام زمان (عج) و فقیه جامع‌الشرایط حرکت می‌کند.

وی به مرتبه شهدای صالحین اشاره کرد و گفت: نشان دادن مقام شهدا و شهادت از ویژگی‌های امام (ره) در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بود.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه امام (ره) جامعه اسلامی را با تفکر فقاهتی مدیریت کرد، یادآور شد: امام (ره) احساسی عمل نمی‌کرد و انقلابی دینی بود.

استاد حوزه علمیه قم به نشان رفتن عمامه‌ها و چادرها در رژیم گذشته اشاره کرد و افزود: دشمنان هنوز نقش کور مذکور را  ادامه می‌دهند و امیدواریم برخی از فعالیت‌ها از داخل نباشد.

وی با بیان اینکه امام (ره) فقیهی زمان‌شناس بود، خاطرنشان کرد: سال 42 قیام امام (ره) علیه رژیم طاغوت به طور علنی آغاز شد و در سال 57 به پیروزی رسید.

حبیب‌زاده روحانیت در حوزه‌های علمیه نجف و قم را دو بال شیعه خواند و اظهار کرد: شیعه با شهادت‌ها و ریخته شدن خون‌ها پرچم اسلام را تقدیم امام زمان (عج) می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم به قیام مسلمانان در کشورهای منطقه به‌ویژه غزه و یمن اشاره کرد و یادآور شد: حرکت اسلامی باید بر مبنای ولایت فقیه باشد.

*پدیده انقلاب اسلامی در قرن بیستم غیرقابل تصور بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: تاریخ ملت‌ها و کشورها همواره در بسیاری از مقاطع از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری پدیده انقلاب اسلامی در قرن بیستم را بسیار مبارک خواند و افزود: انقلاب اسلامی برای قدرت‌های دنیا غیرقابل تصور بود.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ملت ایران، اظهار کرد: عنصر رهبری در هدایت مردم مهم‌ترین و برجسته‌ترین عامل پیروزی در دفاع مقدس بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به حضور رزمندگان اسلام به پشتوانه ملت در جبهه‌ها اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس وقایع تلخ شهدای محراب با ترور منافقین در کشور اتفاق افتاد.

یاری با بیان اینکه شهید آیت‌الله صادق احسانبخش توسط منافقین ترور شد و پس از سال‌ها رنج در سال 80 به شهادت رسید، تصریح کرد: سال‌های 60 و 61 شهیدان حجت‌الاسلام میرصادق حبیب‌زاده، حجت‌الاسلام حسین اصغری، حجت‌الاسلام مرتضی خدادادی، حجت‌الاسلام حسن عسکری، حجت‌الاسلام عبدالحسین رضائی و حجت‌الاسلام غلامحسین زحمتکش در گیلان توسط منافقین ترور شدند.

انتهای پیام/84001/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول