اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
با حضور ناشرانی از ایران

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در ترکمنستان برگزار شد

دهمین نمایشگاه بین‏‌المللی کتاب، صنعت چاپ و انتشارات ترکمنستان، با حضور مقامات عالی‌رتبه این کشور و دیپلمات‏‌های خارجی برگزار شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در ترکمنستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ترکمنستان، دهمین نمایشگاه بین‏‌المللی کتاب، صنعت چاپ و انتشارات ترکمنستان، ساعتی قبل با حضور مقامات عالی‌رتبه این کشور، سفرا و دیپلمات‏‌های خارجی و با مشارکت ناشران جمهوری اسلامی ایران در عشق‌‏آباد برگزار شد.

این نمایشگاه با نام «کتاب راه برای همکاری و پیشرفت» در محل قصر نمایشگاهی عشق‏‌آباد و با قرائت پیام رئیس جمهور ترکمنستان افتتاح شد.

در این پیام «قربانقلی بردی‌ محمداف» عنوان کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه محصولات و توانمندی‏‌های جدید و همکاری‌های میان دست‌اندرکاران این صنعت و گسترش روابط و همکاری‏‌های فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی، تحقیقاتی در سطح بین‌المللی می‏‌باشد.

غرفه «جهاد دانشگاهی» شعبه خراسان رضوی، نشریات آستان قدس رضوی، نشریه «مختوم‌قلی فراغی»، نشریات «یل آرمان» و نیز اتحادیه انتشارات خراسان رضوی و رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‏‌آباد از جمله غرفه‌‏های ایرانی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ترکمنستان می‌باشد.

معاونین رئیس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگ و آموزش، رئیس مجلس، وزیر خارجه ترکمنستان و سایر مقامات عالی‌رتبه در عرصه‏‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی ترکمنستان از جمله افرادی بودند که از غرفه‌های ایران بازدید کردند. 

در غرفه‏‌های ایران نشریات در ارتباط با کتاب‏‌های ایران‌شناسی، ترکمن‌شناسی، مینیاتور، هنر، تاریخ، ادبیات ایران و ترکمنستان، کتاب آموزش زبان فارسی که محصولات رایزنی فرهنگی کشورمان و مجلات و ماهنامه‌‏هایی به زبان فارسی، ترکمنی و انگلیسی و سایر محصولات صنعت چاپ و انتشارات ایران را در معرض دید گذاشته شده بود مورد استقبال گرم محافل دانشگاهی، دانشجویی، سیاسی، ادبی، فرهنگی و اقشار مختلف جامعه ترکمنستان قرار گرفت.

دهمین نمایشگاه بین‏‌المللی کتاب و صنعت چاپ انتشارات ترکمنستان با حضور 20 کشور دنیا در قالب 100 شرکت داخلی و خارجی به مدت 3 روز تا تاریخ 23 سپتامبر ( یکم مهرماه) سال جاری میلادی(2015) در محل قصر نمایشگاهی عشق‌‏آباد دایر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول