اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر:

افزایش تعرفه برق در استان بوشهر نداشتیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بابیان اینکه افزایش تعرفه برق در استان بوشهر نداشتیم، گفت: مشترکان برق خانگی استان بوشهر بالاترین سرانه مصرف برق خانگی را در ایران دارا هستند.

افزایش تعرفه برق در استان بوشهر نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امرالله پاراد ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هم‌اکنون 400 هزار اشتراک برق در استان بوشهر داریم که از این تعداد 326 هزار و 500 مشترک معادل 83 درصد مشترکان خانگی و 12 هزار و 300 مشترک معادل 3 درصد عمومی، 3 هزار و 90 مشترک معادل یک درصد کشاورزی، 2 هزار و 150 مشترک معادل یک درصد صنعتی و 53 هزار مشترک معادل 13 درصد سایر مصارف را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: 70 درصد مصارف خانگی، 15 درصد عمومی، 4 درصد کشاورزی، 3 درصد صنعت و 8 درصد هم سایر مصارف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در 5 ماهه ابتدای امسال 3 میلیارد و 350 میلیون کیلووات ساعت برق در استان بوشهر مصرف‌ شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

پاراد بابیان اینکه در همین مدت 17 درصد در زمینه فروش انرژی رشد داشتیم، تصریح کرد: سرانه مصرف برق خانگی استان بوشهر در 5 ماهه ابتدای سال گذشته 4 هزار و 100 کیلووات ساعت بوده که این رقم با 7 درصد افزایش در سالجاری به 4 هزار و 387 کیلووات ساعت رسیده است.

وی گفت: مشترکان برق خانگی استان بوشهر بالاترین سرانه مصرف برق خانگی را در ایران دارا هستند و این‌ یک هشدار به تمام مشترکان برق خانگی در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: طول شبکه فشار متوسط برق استان بوشهر 7 هزار و 200 کیلومتر و فشار ضعیف نیز 5 هزار و 800 کیلومتر است.

پاراد با اشاره به برنامه‌های شرکت برق بوشهر برای کاهش خاموشی در استان بوشهر اظهار داشت: برای کاهش خاموشی‌ها استفاده از اکیپ‌های خط گرم را در اولویت بهره‌برداری گذاشتیم، هرچند این اکیپ‌ها برای ما هزینه‌ دارند، اما خط گرم را در اولویت گذاشتیم، ضمن اینکه در 45 روز آینده 2 اکیپ جدید به یک اکیپ فعال اضافه خواهیم کرد.

در سال 94 هیچ افزایشی در مورد تعرفه برق در استان بوشهر نداشتیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در ارتباط با موضوع مطرح‌شده در شبکه‌های مجازی مبنی بر افزایش تعرفه برق در استان بوشهر گفت: هرگونه افزایش حامل‌های انرژی باید بر اساس مصوبه مجلس باشد و در سال جاری هیچ‌گونه افزایش تعرفه برق به شرکت توانیر ابلاغ نشده است.

وی افزود: اخیراً یک جو روانی در مورد افزایش تعرفه برق مطرح‌ شده بود که صحت نداشت و یک ریال افزایش تعرفه برق در استان بوشهر نداشتیم، فقط در اسفندماه سال گذشته 10 درصد افزایش تعرفه در مصارف خانگی بود که پیش از افزایش تعرفه اطلاع‌رسانی شد.

هزینه برق 87 درصد مشترکان زیر 100 هزار تومان

پاراد ادامه داد: در تیر و مردادماه امسال هزینه برق 87 درصد مشترکان برق در استان بوشهر زیر 100 هزار تومان، 10 درصد از مشترکان 99 تا 200 هزار تومان و 2.5 درصد معادل 7 هزار 700 مشترک برق خانگی بالای 200 هزار تومان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در مورد توصیه‌های مدیریت مصرف برق گفت: تنظیم دمای کولر بین 23 تا 26 درجه، سرویس به‌موقع کولرها، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق می‌تواند در کاهش مصرف برق مؤثر باشد.

وی گفت: 351 مورد زیرنویس از سیما، 407 تیزر، نصب بنر، توزیع 200 هزار بروشور از جمله برنامه‌های ما برای مدیریت مصرف برق در استان بوده است.

2 نیروگاه جدید در خارگ احداث می‌شود

پاراد در پاسخ به سؤالی در مورد مشکلات برق جزیره خارگ گفت: در جزیره خارگ از 5 واحد دیزل و یک نیروگاه گازی، 2 دیزل و تنها نیروگاه گازی به مشکل فنی برخورد و موجب شد خاموشی‌هایی اعمال کنیم، اما از طرف وزارت نیرو احداث 2 نیروگاه جدید در خارگ به تصویب رسیده که تلاش می‌کنیم این مصوبه تا سال آینده عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اضافه کرد: برای برق‌دار کردن هر مشترک برق در استان بوشهر 3 میلیون تومان هزینه می‌کنیم، ضمن اینکه طول عمر تجهیزات برق در استان 15 سال است، اما در نقاط سردسیر به 25 سال نیز می‌رسد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد قطع کردن برق مدارس گفت: سخت‌ترین کار برای ما قطع کردن برق برای هر مشترکی است، اما باید مسئولان و مردم شرایط شرکت برق را نیز درک کرده و برای مصرف بهینه تلاش کنند، اگر پول برق مصرفی پرداخت نشود، شرکت برق هم نمی‌تواند به‌خوبی پایدار بماند و در واقع اصراری نیز بر قطع برق هیچ مشترکی نداریم.

انتهای پیام/2255/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول