اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

سبک زندگی و ازدواج ساده باید مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: به دور از اشرافی‌گری و تجملات شایسته است زندگی ساده و ازدواج آسان در جامعه اسلامی ما مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

سبک زندگی و ازدواج ساده باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار کرد: خانواده‌ها باید خود راغب باشند تا امر ازدواج و تشکیل خانواده برای نسل آینده به جای سبک تجملاتی و شیوه پرهزینه یک سیاق آسان و راحت باشد تا زوجین در آغاز زندگی خود با فشار و سختی روبه‌رو نشوند.

وی تصریح کرد: اگر جوانان ما به سبک زندگی بزرگان مکتب اسلام و ائمه اطهار توجه کنند این سبک و سیاق را ساده اما در عین حال پر از مهر، عطوفت، سادگی و صمیمیت تصور می‌کنند و به این باور عمیق دست پیدا می‌کنند که دوام زندگی در سادگی و بار معنوی آن است.

امام جمعه اردبیل گفت: ما در برگزاری مراسم عروسی با شیوه‌ها و روش‌های غیر معمول و حتی غیر منطقی روبه‌رو شدیم به طوریکه تشکیل خانواده برای زوجین به یک امر محال و غیر‌قابل‌ تصور در حوزه عمل و اجرا تبدیل شده که این سختی و دشواری زمینه گرایش کم جوانان به امر ازدواج را به وجود آورده است.

عاملی از همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط خواست تا تلاش فراگیری را انجام دهند تا امر ازدواج به سادگی و کمترین هزینه اما بیشترین سودآوری برای زوجین و خانواده‌های آنها همراه باشد که این کار را باید ما از یک مرحله آن هم با تشکیل و ترغیب خود خانواده‌ها آغاز کنیم تا امر ازدواج و سبک زندگی اسلامی و دینی اتفاق بیفتد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: ما اگر بتوانیم در این روش منطقی موفق عمل کنیم، قطعاً قادر می‌شویم بسیاری از آسیب‌ها و دغدغه‌های زندگی اجتماعی و خانوادگی را از بین ببریم و به مقبولیت و گسترش امر ازدواج در بین جوانان و تلاش آنها برای شکل‌گیری زندگی مشترک قدم گذاشته و اقدامی عملی می‌کنیم.

وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست تا نسبت به راهکارهای کاستن از آسیب‌های طلاق و افزایش بارقه‌های امید در بین جوانان برای انجام راحت امر ازدواج تلاش جدی و فراگیری را انجام دهند.

انتهای پیام/62010/گ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول