اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان بوشهر خبر داد

برداشت غیرمجاز 110 میلیون ریالی از حساب شهروند بوشهری

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که بصورت اینترنتی اقدام به برداشت غیر‌مجاز به مبلغ حدوداً 110 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان توسط این پلیس خبر داد.

برداشت غیرمجاز 110 میلیون ریالی از حساب شهروند بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی پلیس فتا، داریوش پورسعید رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: کارشناسان پلیس فتای بوشهر در پی شکایت فرد کاسبکاری مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش بلافاصله ضمن تشکیل تیم عملیاتی وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات گسترده انجام شده توسط مأموران مبارزه با جرائم سایبری و انجام بررسی های فنی مشخص شد برداشت‌کننده غیرمجاز اقدام به خرید اینترنتی از سایت و تهیه  وسایل الکترونیکی و گوشی موبایل کرده بود.

پورسعید تصریح کرد: با هماهنگی لازم قضایی متهم به این پلیس احضار و در خصوص موضوع از وی تحقیق، نامبرده در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم گردیده ولی در ادامه پس از مشاهده مدارک و مستندات گردآوری شده و موجود در پرونده، صراحتاً به بزه انتسابی معترف و چگونگی ارتکاب جرم را تشریح و اظهار داشت شاکی پرونده از دوستان وی بوده و چون اطلاعات حساب خود را در گوشی تلفن همراهش نگهداری می‌کرد در یک مرحله که برای دریافت شارژ تلفن گوشی خود را در اختیار من قرار داده بود اطلاعات حساب وی را برداشته و اقدام به خرید از سایت کردم  و حال از کرده خود نادم و حاضر به جبران خسارت وارده هستم.

پورسعید در ادامه گفت: در نهایت با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان متعبوعه ارسال و قرار قضایی متناسب برای وی صادر و پرونده رسید و مختومه شد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان گفت: حفظ اطلاعات محرمانه شخصی کاربری به شرح نام کاربری ( User Name)، کلمه عبور(Password) رمز دوم کارت و cvv2 و پرهیز از ارسال آنها به صورت نامه الکترونیکی و پیام کوتاه، تعویض فوری کلمه عبور و رمز دوم کارت در صورت افشای عمدی یا غیرعمدی آن‌ها و تعویض کلمات عبور در فواصل حداکثر یک ماهه از دیگر تأکیدات این پلیس بوده و بدیهی است که لازم است کد کاربری و رمز عبور خود را هیچ گاه یادداشت نکرده و تلاش کنید آن را در حافظه خود حفظ و به هیچ وجه رمز خود را در اختیار دیگران و حتی کارکنان بانک قرار ندهید.

انتهای پیام/2255/گ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول