اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست ایثارگران آبپخش مطرح شد

دغدغه اشتغال فرزندان ایثارگران / ضرورت برگزاری یادواره شهدای بخش آبپخش

برگزاری یادواره متمرکز شهدای بخش آبپخش، نامگذاری اماکن عمومی به‌نام شهدای بخش، تدوین کتابچه شهدا و ایثارگران آبپخش و... از مسائلی است که خانواده شهدا و ایثارگران در آبپخش به آن تاکید دارند.

دغدغه اشتغال فرزندان ایثارگران / ضرورت برگزاری یادواره شهدای بخش آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان،‌ پیش از ظهر امروز با حضور مدیران بخش آبپخش و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نشست صمیمی ایثارگران آبپخش برگزار شد.

معرفی شهدای بخش در تریبون‌های عمومی بخش از خواسته‌های خانواده ایثارگران آبپخش بود که حسینقلی بهادرپور،‌ برادر شهید مهدی بهادرپور مطرح کرد.

به گفته وی برای معرفی شهدای دیار آبپخش به نسل جوان می‌توان در ایام نزدیک به ولادت شهدای بخش،‌ نسبت به معرفی ایشان در تریبون‌های عمومی همانند نمازجمعه و صبحگاه مدارس اقدام کرد.

بهادرپور توجه به نام شهدا در نامگذاری اماکن عمومی توسط شورای نامگذاری آبپخش را از مسائل ضروری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در میان اقشار مختلف مردم می‌داند و از مسئولان می‌خواهد به این مهم اهتمام داشته باشند.

عبدالله صمصامی،‌ پدر شهید محمد صمصامی از شهدای غواص عملیات کربلای چهار با بیان اینکه شهدا برای مادیات جان خود را فدا نکردند،‌ می‌گوید هیچ خواسته‌ای از مسئولان ندارم.

عبدالله رئیسی، آزاده آبپخشی اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر را به‌عنوان اصلی‌ترین دغدغه ایثارگران مطرح کرده و از مسئولان می‌خواهد برای رفع این معضل چاره‌اندیشی کنند.

او می‌گوید: در سال‌های اخیر شاهد استخدام‌ نیرو در دستگاه‌های دولتی بوده‌ایم، ولی با این وجود مشکل اشتغال فرزندان ایثارگر کماکان ادامه دارد.

علی آبسالان،‌ رزمنده آبپخشی و فعال فرهنگی نشر کتابچه‌های اختصاصی شهدا برای معرفی ایشان به نسل جوان را ضروری می‌داند.

به گفته این فعال فرهنگی طراحی کتابچه‌های انفرادی یا جمعی متناسب با نیاز مطالعاتی رده‌های مختلف سنی اقدامی اثرگذار در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است.

حیدر صابری، جانباز آبپخشی نیز نصب تابلو و تصاوی شهدا در خیابان اصلی شهر را ضروری می‌داند و از اینکه تا کنون در این زمینه کوتاهی شده ابراز نگرانی می‌کند.

وی می‌گوید: در حال حاضر اکثر شهرهای استان اقدام به نصب تصاویر شهدا در معابر اصلی خود کرده‌اند و انتظار داریم با توجه به اینکه آبپخش در مسیر ارتباطی استان‌های جنوبی قرار دارد،‌ اقدامی عاجل در این زمینه صورت گیرد.

سیدباقر موسوی، پدر شهید سیدعبدالرحیم موسوی برگزاری مراسمات مذهبی و مناسبتی در جوار گلزارهای شهدای شهر آبپخش را ضروری می‌داند و از برنامه‌ریزان فرهنگی آبپخش می‌خواهد به این موضوع توجه داشته باشند.

به گفته موسوی در سال‌های اخیر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهر عموما در گلزار شهدای گمنام آبپخش متمرکز شده است و برگزاری مراسمات عمومی در جوار گلزارهای شهدا در محلات مختلف آبپخش اقدامی موثر برای معرفی این عزیزان به نسل جوان جامعه است.

عبدالرحمن روا، برادر شهید اسماعیل روا در این نشست بر ضرورت برگزاری یادواره شهدای بخش آبپخش به‌صورت متمرکز تاکید دارد.

به گفته وی آخرین یادواره متمرکز شهدای آبپخش مربوط به 15 سال قبل است و پس از آن به‌صورت خاص شاهد برگزاری آئین‌های بزرگداشت شهدا بوده‌ایم.

در این نشست جمعی از خانواده‌های ایثارگران و شهدا به بیان مشکلات خود پرداختند و مسئولان محلی آبپخش را از مشکلات خود آگاه کردند.

انتهای پیام/2451/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول