اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه طرح تفضیلی شهرستان گچساران مطرح شد

افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان گچساران

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان در حال افزایش است و حتی زیرساخت‌های لازم برای این مکان‌ها نیز فراهم شده است.

افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جلسه طرح تفصیلی شهرستان گچساران ظهر امروز به ریاست پژمان نیک‌اقبال معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شهردار و مشاور طرح تفصیلی گچساران و دیگر اعضای این جلسه برگزار شد.

در ابتدای این طرح مشاور طرح تفصیلی گچساران به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت این شهرستان، سرانه و جمعیت این شهر پرداخت و گفت: در حال حاضر جمعیت این شهرستان 100 هزار نفر است، ضمن اینکه سرانه فضای مسکونی در این شهر 30 درصد می‌باشد.

در ادامه مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آمار ارائه شده از سوی مشاور طرح تفصیلی شهرستان گچساران را ناقص و غیرقابل قبول دانست و گفت: بیان وجود 30 درصد فضای مسکونی در این شهرستان غیرقابل قبول است و پذیرفتنی نیست.

وی به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق و محلاتی از شهرستان گچساران اشاره کرد و افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان در حال افزایش است و حتی زیرساخت‌های لازم برای این مکان‌ها نیز فراهم شده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح تفصیلی شهرستان گچساران نواقص زیادی دارد که باید توسط مشاور برطرف شود، گفت: تأکید ما بر قانون و رعایت قانون است که بر اساس قانون باید سرانه شهرسازی رعایت شود.

حسین کاظمی بیان کرد: طبق قانون باید 50 درصد فضای مسکونی، 25 درصد معابر و 25 درصد سرانه‌ها اعم از فضای سبز، فضای آموزشی، درمانی و ... دیده شود که این موارد باید در طرح تفصیلی لحاظ شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در طرح تفصیلی الحاق نمی‌شود و اگر الحاق شود باید طرح تفکیک و حد نصاب آن رعایت شده و معابر هشت متری در مسائل شهرسازی رعایت شود.

لیست مکان‌هایی که ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند ارائه می‌شود

اردلان زینل‌زاده شهردار گچساران نیز با اشاره به اینکه دغدغه‌های مدیرکل دفتر فنی استانداری به جا و به حق است، اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز 20 سال پیش در یکی از قسمت‌های شهرستان گچساران انجام شد و خدمات لازم از جمله صدور سند ساختمانی، آب، برق، گاز و ... به این واحدها داده شد که این تخلف در زمان خود رسیدگی نشده و در حال حاضر هم نمی‌شود کاری کرد.

وی بیان کرد: در سایر قسمت‌های گچساران ساخت و سازهای غیرمجاز در حال انجام شدن است که لیست این مکان‌ها را در اختیار دفتر فنی استانداری قرار می‌دهیم تا نسبت به تخلف ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامات لازم را انجام دهد.

شهردار گچساران وجود ترافیک در بافت فرسوده شهرستان گچساران در خیابان‌های بشارت و بلادیان را از مشکلات شهرداری عنوان کرد و افزود: وجود مراکز تجاری، گردشگری، تفریحی در بافت فرسوده شهر دوگنبدان موجب افزایش ترافیک در این مکان شده که افزایش طول بازار فرسوده این شهر از جمله راهکارهای کاهش بار ترافیکی است.

این مسئول اضافه کرد: مقدار 4 هزار هکتار در این منطقه خریداری شده تا مرکز تجاری، فرهنگی، گردشگری در بازار فرسوده شهر دوگنبدان ایجاد شود.

نمی‌توانیم جوابگوی تخلف دو دهه قبل باشیم

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نمی‌توانیم جوابگوی گذشته باشیم، افزود: 20 سال گذشته ساخت و ساز غیرمجازی در شهر گچساران انجام شده و اکنون ما نمی‌توانیم جوابگوی تخلف دو دهه قبل باشیم.

حسن فدایی خواستار ارائه طرح بهتری از شهر گچساران شد و یادآور شد: مشاور، طرح بهتری از فضای شهر گچساران ارائه دهد تا بررسی تمام جوانب طرح تفضیلی این شهرستان تصویب شود.

معاون امور عمرانی استاندار نیز با انتقاد از روند جلسه بررسی طرح تفصیلی شهرستان گچساران گفت: ابتدا باید اجازه داده می‌شد که مشاور مطالعات و بررسی‌های خود را به صورت کامل در این طرح ارائه می‌داد سپس سوالات و نقطه نظرات اعضای جلسه بیان می‌شد.

پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه سرانه در کل طرح تفصیلی این طرح دیده شود، عنوان کرد: کمیته تخصصی‌تری برای بررسی طرح تفصیلی شهرستان گچساران با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، شهرداری دوگنبدان و دفتر فنی استانداری تشکیل و نواقصات طرح برطرف و سپس در جلسه بعدی ارائه شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت طرح تفصیلی شهرستان گچساران جلسه فوق‌العاده‌ای ظرف روزهای آینده تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/82024/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول