اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردوگاه فجر رقم خورد

برگزاری المپیاد استانی دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت

مرحله استانی المپیاد دانش‌آموزی طرح دادرس(دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) در اردوگاه فجر برگزار شد.

برگزاری المپیاد استانی دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز بیش از صد دانش‎آموز دختر مدارس استان همدان در سومین المپیاد استانی طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) شرکت کردند.

دانش‌‎آموزان که تا پیش از این در اردوهای تفریحی خود روزی را در اردوگاه فجر سپری کرده بودند، حالا فرصتی داشتند تا از هوای پاییزى و طبیعت زیبای این اردوگاه برای سنجش مهارت‌های امدادی خود استفاده کنند.

از نخستین ساعات صبح امروز قسمت‌های مختلف اردوگاه با عناوین سایت اسکان اضطراری، سایت تخلیه اضطراری و پناهگیری و... نامگذاری شده بود و دانش‌آموزان پس از شرکت در آزمون تئوری، به این سایت‌ها مراجعه کرده و در رقابتی تنگاتنگ اما صمیمانه با دانش‌آموزان هم سن و سال خود، مهارت‌های امدادی خود از جمله پانسمان و بانداژ و حمل صحیح مصدوم، کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، احیاء قلبی و ریوى، آتل‌بندی و امداد و کمک‌های اولیه را به صورت عملی به بوته آزمون گذاشتند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان به خبرنگار فارس گفت: دانش‎آموزان 266 مدرسه در سطح استان زیر پوشش طرح دادرس قرار دارند.

مریم پاک‌بین ادامه داد: این افراد پس از فراگیری مهارت‌های امدادی توسط مربیان خود، اردیبهشت امسال و مقارن با هفته هلال احمر در مرحله شهرستانی المپیاد طرح دادرس شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از هر شهرستان، یک تیم 14 نفره از دانش‌آموزان دختر و یک تیم 14 نفره از دانش‌آموزان پسر راهی مرحله استانی این المپیاد شده‌اند، خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا، یک تیم از دانش‌آموزان دختر و یک تیم از دانش‌آموزان پسر استان به عنوان تیم منتخب معرفی خواهند شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان هدف از برگزاری این المپیاد را آموزش کار گروهی و تقویت مهارت‌های خود امدادی در دانش‌آموزان عنوان کرد.

حین برگزاری این المپیاد، معاون دانش‌آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور هم روند اجرای برنامه را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.

مراسم اختتامیه این المپیاد در گروه دختران دادرس لحظاتی قبل با حضور این مسئول کشوری، مدیرعامل هلال احمر همدان و معاون جوانان او، معاونان پرورشى و سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان، رئیس سازمان دانش‌آموزی همدان و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان پایان یافت.

انتهای پیام/89034/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول