اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان البرز تأکید کرد

مقابله جدی با زمین‌خواری در البرز/راه‌اندازی سامانه‌های ارتباطی درباره تخلفات در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی

رئیس کل دادگستری استان البرز بر مقابله جدی با زمین‌خواری تأکید کرد و گفت: در این راستا سامانه‌های ارتباطی با مردم برای اطلاع‌رسانی درباره تخلفات در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی در این استان راه اندازی شده است.

مقابله جدی با زمین‌خواری در البرز/راه‌اندازی سامانه‌های ارتباطی درباره تخلفات در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احمد فاضلیان بعد از ظهر امروز در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار داشت: باید با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها مقابله جدی و اساسی‌تری را با پدیده زمین‌خواری آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم عده ای سودجو و فرصت طلب با تصرف زمین‌ها بیش از این مشکلات ایجاد کنند.

این مسئول تأکید کرد: اگر بتوانیم روند امور را به خوبی ساماندهی کنیم ورودی پرونده‌های مرتبط با اراضی ملی و طبیعی به دادگاه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به فشارهایی که ممکن است از جانب برخی مراکز قدرت به دستگاه‌های اجرایی وارد شود، تأکید کرد: به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنیم تا در برابر این فشارها از ظرفیت دستگاه قضایی استفاده کنند، دستگاه قضایی با ورود قدرتمند خود اجازه نمی‌دهد احدی به این دستگاه‌ها فشار وارد کند و همان طور که بارها دیده‌ایم افرادی در دستگاه قضا محاکمه شدند که تصور محاکمه آن‌ها برای بسیاری ممکن نبود.

وی بیان داشت: تمهیداتی را اندیشیده‌ایم که متخلفین احساس ناامنی کنند و حاشیه امنی را که زمین‌خواران و متصرفان اراضی برای خود ایجاد کرده‌اند را از بین خواهیم برد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با تشریح سیاست کلی دادگستری استان در زمینه حفاظت از اراضی ملی و طبیعی گفت: به مردم قول داده‌ایم که اجازه ندهیم ساخت و سازهای غیرمجاز جدید در مناطق مختلف استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های دولتی در مواردی بیش از نیاز خود مطالباتی از اداره راه و شهرسازی استان دارند، اظهار داشت: این اتفاق را می‌توان مصداق زمین‌خواری دانست، باید در واگذاری‌ها با حساسیت‌های زیاد، نیازسنجی شود و بر اساس نیاز زمین تعلق گیرد.

فاضلیان نحوه و میزان برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان را از دیگر تخلفات انجام شده دانست و گفت: گزارش‌هایی به ما رسیده شرکت‌هایی که مجوز دارند بیش از میزان مجوزی که برایشان صار شده برداشت دارند که این موضوع می‌تواند در آینده تبعات زیان‌بار زیست محیطی داشته باشد.

وی راه‌اندازی سامانه‌های ارتباطی با مردم برای اطلاع‌رسانی درباره تخلفات در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی را از اقدامات مهم انجام شده برشمرد و تاکید کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی قدم‌های مهمی در حفاظت از منابع ملی برداشت.

رئیس کل دادگستری استان البرز از پیگیری تپه ازبکی توسط دادستان مرکز استان و نظرآباد تقدیر کرد و گفت: پس از 20 سال اراضی این منطقه بدون تشکیل پرونده قضایی و توسط مالک در اختیار سازمان میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

انتهای پیام/2302/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول