اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور:

وعده‌های دولت نه تنها تحقق نیافته بلکه عزت و حکمت دیپلماسی نیز خدشه‌دار شده است

مسئول واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور گفت: وعده‌های دولت نه تنها تحقق نیافته بلکه عزت و حکمت دیپلماسی نیز خدشه‌دار شده است.

وعده‌های دولت نه تنها تحقق نیافته بلکه عزت و حکمت دیپلماسی نیز خدشه‌دار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی عرب عصر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در اردبیل در حاشیه نشست مجمع تشکل‌های دانشجویی شمالغرب کشور در اردبیل اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که به میزبانی اردبیل همایش تشکل‌های دانشجویی شمالغرب کشور در قالب یک مجمع ارزشمند کار خود را آغاز کرده و در عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در صحنه‌ دانشگاه حاضر است.

وی، مسئولیت و مأموریت سنگین این تشکل‌ها را در مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن و جبهه گسترده تدارک دیده شده در این زمینه یادآور شد و گفت: آنچه که خواسته واقعی این ملت در گذر تاریخ و گذشت 36 سال از عمر این انقلاب است، تاکید بر مبانی مشترک و پیام‌های حقیقی انقلاب است که هنوز عده‌ای از تبیین و تشریح آن غفلت کرده و یا دچار خسران هستند.

مسئول واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اضافه کرد: این نشست‌ها زمانی می‌تواند نتیجه‌ای را به همراه داشته باشد که منجر به یک جریان‌سازی و پیشتازی دانشجویان در عرصه تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌خواهی جمهوری اسلامی ایران باشد که قطعاً انسجام بیشتر این فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند در این حوزه می‌تواند خروجی مشخصی را نیز به همراه داشته باشد.

عرب در مورد موضوع برجام و انتظار مردم از دولت در تحقق شعارهایش، افزود: مردم منتظر هستند تا وعده انتخاباتی دولت تدبیر و امید و نتایج دستاورد توافق هسته‌ای را مشاهده کرده و به عینه لمس کنند تا در مسائل اقتصادی آنها نیز این فضا کاملاً مشهود و ملموس باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دولت تدبیر و امید به جای اینکه با منطق در این ماجرا ورود پیدا کند با یک رویکرد متفاوت سعی دارد تا به هر نحوه ممکن دشمن قسم خورده این انقلاب را سر میز بیاورد تا به زعم خود به مهار آمریکا و امتیاز گرفتن از او موفق عمل کند اما نمی‌داند که نباید این کار را به هر بهانه‌ای انجام داد.

عرب اضافه کرد: شاخص دیپلماسی این دولت اعتدال بوده که با شعار عزت و حکمت عرصه دیپلماسی در ریل خود قرار گیرد اما امروز نه از عزت خبری است و نه حکمت به طوریکه در یک حکمت اتفاقی وزیر امور خارجه ما با اوباما دست می‌دهد و یا رئیس جمهور ما جواب تلفن او را می‌دهد.

وی ادامه داد: در عرصه حفظ عزت نیز ماجرای اخیر منا نقطه آزمون و سنجش اقدام دستگاه دیپلماسی بود که کاملاً با یک خلأ جدی در حوزه عزت و حکمت روبه‌رو شده و این وضعیت نمایانگر بود.

عرب در ادامه گفت: به جای پاسخگو بودن دستگاه دیپلماسی، وزیر کشور و ارشاد با سخنرانی‌های مختلف خود بار دیپلماسی کشور را بر دوش کشیدند و ما امروز یک دستگاه دیپلماسی داریم که نه ساز اعتماد در آن نواخته می‌شود و نه در عمل عزتی برای آن باقی مانده است.

مسئول واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور افزود: با این روند قطعاً کشور ما آسیب دیده و ما نمی‌توانیم به اهداف بین‌المللی و جهانی خود دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/62001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول