اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه رفع موانع تولید مطرح شد

تشکیل کمیته تخصصی پی‌گیری مشکلات واحدهای صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور تشکیل کمیته تخصصی پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی راکد این استان را صادر کرد.

تشکیل کمیته تخصصی پی‌گیری مشکلات واحدهای صنعتی راکد در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و متقاضیان طرح‌های تولیدی و صنعتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید و ارتقاء نظام مالی کشور به تصویب رسیده است، اظهار کرد: در نشست‌های کارگروه علاوه بر بررسی موانع پیش‌ روی تولید در استان ارتقاء نظام مالی که بر بخش‌های تولیدی، عمرانی و فعالیت‌های جاری اثر دارد، توجه شود.

داریوش دیودیده بیان کرد: لازم است در همین خصوص همایش و نشستی تشکیل شود و قانون نظام مالی برای آشنایی بیشتر مدیران برگزار شود.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مسائل مطرح شده در کارگروه رفع موانع تولید معترض شد و گفت: در حال حاضر 60 واحد صنعتی راکد در شرکت شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که لازم است مشکلات این واحدها در کارگروه رفع موانع تولید مطرح و اقدامات لازم نسبت به بازگشت این واحدها به چرخه تولید انجام شود.

جبار کیانی تصریح کرد: رویکرد کارگروه رفع موانع تولید، حل و فصل مشکلات بخش تولید است که در وهله اول باید مشکلاتی که موجب تعطیلی واحدهای شهرک‌ صنعتی شده مورد بررسی قرار گیرد و مسائلی مانند مشکلات واحدهای آب معدنی و یا احداث طرح‌های درختکاری در کارگروه‌های تخصصی در سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی با حضور دستگا‌ه‌ها، بانک‌ها و خود سرمایه‌گذار بررسی شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با روند کنونی برگزاری جلسات کارگروه‌ رفع موانع تولید و طرح مسائلی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند، نمی‌توانیم مشکلی را حل و اشتغالی را ایجاد کنیم.

کیانی به شرایط موجود برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی از بانک صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد و افزود: برخی شرایط برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی سخت و مشکل‌آفرین است که این شرایط باید توسط استانداری استان اصلاح و آسان شود.

این مسئول بیان کرد: مبلغ اختصاص یافته صندوق توسعه ملی به بانک صنعت و معدن 7 میلیارد تومان است که با این مبلغ اندک و شرایط سخت دریافت تسهیلات مشکل سرمایه در گردش واحدهای مشکل‌دار حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: پنج طرح مهم و مشکل‌دار در واحدهای صنعتی مشخص و تسهیلات لازم به این طرح‌ها نیز اختصاص داده شود.

سید موسی خادمی نیز با بیان اینکه هدف کارگروه رفع موانع تسهیل این باشد که هفته به هفته مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و حل شود، گفت: اولویت کارگروه باید بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و طرح موانع پیش‌ رو در کارگروه باشد تا در این خصوص تصمیم‌گیری درستی صورت گیرد و نسبت به رفع مشکلات هم اقداماتی انجام شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های مهم و کارشناسی شده در کارگروه مطرح شود تا تصمیم‌سازی و نتیجه‌گیری شود که ارائه طرح‌هایی که حساسیت کمتری دارد توسط دستگاه‌های مربوطه قابل پیگیری و حل و فصل شدن است و جز اتلاف وقت و عدم دستیابی به نتیجه‌ای درست چیزی در پی ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ظرف دو هفته آینده کمیته‌ای تخصصی تشکیل و با بررسی واحدهای تولید و صنعتی راکد در شرکت شهرک‌های صنعتی را شناسایی کنند تا در جلسات بعدی کارگروه در جهت رفع آنچه باعث راکد شدن واحدها شده تصمیم‌گیری شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شرایط سخت دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق بانک صنعت و معدن گفت: مشکلات دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی، به صورت ملی است و استان نمی‌تواند دستور‌العمل آن را تغییر دهد و تنها با ارسال نامه می‌توان مشکلات صندوق را به مرکز ارسال کرد.

خادمی در پایان بر تشکیل کمیته تخصصی برای بررسی واحدهای راکد شهرک‌های صنعتی و مشکلات اتاق بازرگانی برای رفع موانع و ایجاد اشتغال پایدار این واحدها تأکید کرد.

در ادامه این نشست طرح احداث آب معدنی در منطقه سپیدار یاسوج که جواز تاسیس آن 13 سال پیش صادر شده اما به دلیل برخی مشکلات توسط اداره کل منابع طبیعی ادامه فعالیت متوقف بوده مطرح شد که اعضای جلسه به این نتیجه رسیدند که کمیته‌ای با حضور واحد حقوقی صنعت، معدن و تجارت، واحد حقوقی استانداری، منابع طبیعی و سرمایه‌گذار برگزار و نسبت به رفع موانع پیش‌ روی این واحد اقدام شود.

طرح درختکاری در روستای دهنوی شهرستان دنا از دیگر طرح‌های مورد بررسی در این کارگروه بود که سرمایه‌گذار طرح در سال 82 مبلغ 10 میلیون تومان برای احداث باغ گردو در 8 هکتار از اراضی ملی دهنوی شهرستان دنا دریافت کرد اما به دلیل خشکسالی و سرمازدگی مشکلاتی برای طرح ایجاد شد که قرار شد نسبت به رفع مشکل این طرح تولیدی اقدام شود.

بررسی تبصره 3 ماده واحده قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه‌ای کارفرما برای بنگاه‌هایی که دارای حداکثر پنج نفر کارگر هستند دیگر مسئله مطرح شده در این کارگروه بود و قرار شد طی نامه‌ای این تبصره در خصوص مناطق محروم اعمال شود.

انتهای پیام/82024/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول