اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتهای سال‌جاری صورت می‌گیرد

صدور 3 هزار سند مالکیت روستایی در کرمانشاه

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به سنددار بودن 59 درصد واحدهای روستایی، گفت: در سال‌جاری صدور سه‌هزار سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار خانوار استان در دستور کار قرار گرفته است.

صدور 3 هزار سند مالکیت روستایی در کرمانشاه

بابک عاطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه در استان کرمانشاه 127 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد، اظهار کرد: 78 هزار این واحدها دارای سند هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: در سال 93 بیش از 3 هزار و 200 جلد سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری صدور 3 هزار سند در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار خانوار در دست اقدام است، بیان داشت: در حال حاضر 59 درصد واحدهای روستایی دارای سند هستند.

عاطفی دلیل عدم صدور سند برای مابقی روستاها را مشکلاتی از جمله قرار گرفتن در حریم راه‌ها، میراث فرهنگی، اوقافی بودن برخی از آن زمین‌ها و عدم استقبال اهالی روستا عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 700 روستا در محدوده شهرستان کرمانشاه وجود دارد، افزود: از این تعداد 464 روستای بالای 20 خانوار برای رسیدگی در برنامه‌های بنیاد مسکن استان گنجانده شده است.

به گفته وی، در سال‌های گذشته توجهی به روستاهای این منطقه نشده است اما طی سه سال اخیر اقدامات مطلوبی برای رسیدگی به این روستاها انجام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به محدودیت اعتبارات، ادامه داد: هشت درصد اعتبارات عمرانی کرمانشاه به اجرای طرح هادی در روستاها اختصاص داده می‌شود.

عاطفی با اشاره به اجرای مطلوب طرح هادی در بخش سرفیروزآباد، گفت: اعتبارات بسیاری برای اجرای طرح هادی در این بخش صرف شد و طی چهار سال اخیر وضعیت اجرای طرح هادی در بخش مذکور بهبود پیدا کرده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح هادی بیشتر در روستاهای شهرستان کرمانشاه اجرا شده است، افزود: طی سال گذشته طرح هادی در 134 روستای شهرستان کرمانشاه اجرا شده است.

وی با اشاره به تعداد بالای روستاهای شهرستان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: بر اساس مقررات بیشترین میزان اعتبارات به روستاهای پرجمعیت‌تر اختصاص داده شده و در نتیجه به روستاهای کم‌جمعیت توجه کمتری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه کمبود خیر مسکن‌ساز را از جمله مشکلات عمده استان مطرح کرد و افزود: برای بهبود روستاها باید نقش مردم و خیرین در این زمینه پررنگ‌تر شود.

انتهای پیام/2700/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول