اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خطاب به مسئولان استان:

در برخوردتان با مردم صادق باشید/ نگاه فرابخشی لازمه توفیق در کارها

استاندار قم خدمت به مردم را دارای اجر زیاد دانست و گفت: باید با مردم برخوردی صادقانه داشته باشید تا بتوانید در کارهایتان موفق شوید.

در برخوردتان با مردم صادق باشید/ نگاه فرابخشی لازمه توفیق در کارها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدمهدی صادقی قبل از ظهر امروز در مراسم روز ملی روستا که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به فراهم بودن زمینه خدمت بیشتر و بهتر به مردم که از توفیقات الهی است، اظهار کرد: مسئولان باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند، زیرا براساس روایات کسانی که بزرگ‌ترین سرمایه‌شان خدمت به خلق است بندگان برگزیده خدا هستند.

وی با اشاره به 15 مهرماه و نامگذاری آن به نام روز ملی روستا اضافه کرد: صفای باطن و روح روستاییان فارغ از تعلقات سیاسی و دیگر مسائل است و کسانی که در حوزه خدمات‌رسانی به روستاها فعالیت دارند باید بدانند که یک توفیق بزرگ نصیب آنها شده است.

استاندار قم فعالیت دهیاران را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: خدمات شما در روستاها موثر است و می‌توان با دقت نظر و هماهنگی بیشتر به آن قوت بیشتری بخشید.

صادقی داشتن انضباط کاری را در پیشبرد کارها موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر نظم وجود نداشته باشد یا کم باشد تلاش‌هایتان به ثمر نمی‌رسد یا اثرش کمرنگ خواهد بود.

وی شناخت چهارچوب قانونی برای پیاده‌سازی نظم را مورد توجه قرار داد و گفت: به نظر می‌رسد در زمینه‌های اجرایی مشکلاتی وجود دارد که این امر می‌تواند به علت غفلت، عدم دقت، بی‌توجهی یا عدم آگاهی باشد.

استاندار قم تاکید کرد: نگاه مسئولان و شما دهیاران باید فرابخشی باشد، زیرا اگر نگاهتان محدود باشد دچار کارهای تکراری می‌شوید که این موضوع به هیچ وجه مطلوب نیست.

صادقی افزود: اگر نگاه‌ها فرابخشی بشود دیدگاه‌های شما در تصمیم‌گیری عمیق‌تر شده و اشتباهات به حداقل می‌رسد و منابع هم کمتر هدر می‌رود.

وی تصریح کرد: فکر کردن به خود و محدوده خود عین بی‌مسئولیتی است و باید بدانیم که در همه امور مربوط به اطرافمان مسئولیت داریم.

استاندار قم تاکید کرد: خدمت به مردم اجر زیادی دارد و سعادتی نصیب شما شده است که باید به آن افتخار کنید و از فرصت ایجاد شده نهایت بهره را ببرید.

صادقی داشتن صداقت در برخورد را از اصول مهم برشمرد و اظهار کرد: دروغ، ریاکاری و سیاست‌بازی در برخورد با مردم ممنوع است و اگر از من هم‌چنین خطایی را مشاهده کردید حتماً تذکر دهید.

وی خاطرنشان کرد: اگر واقعاً آنچه می‌شود و می‌توانیم را برای مردم انجام دهیم آنها نیز ضعف‌ها و کاستی‌ها را تحمل می‌کنند، زیرا صداقت را مشاهده می‌کنند و می‌فهمند که ما همه تلاشمان را به کار بسته‌ایم.

استاندار قم تصریح کرد: اگر در جایی ضعف و کاستی داشتیم، خلاف رویه عمل کردیم، خسارتی وارد کردیم باید اشتباه خود را بپذیریم، عذرخواهی کرده و تامین خسارت کنیم، زیرا این مردم ولی‌نعمت ما هستند.

صادقی ادامه داد: حتی اگر مردم چیزی نخواهند و حرفی نزنند نباید فراموش کنیم که در پیشگاه خداوند مسئولیم و به خاطر عملکردمان بازخواست خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان قم دچار خشکسالی طولانی مدت شده است، افزود: این معضل در حال پیشرفت است و رفع آن به عزم همگانی نیاز دارد تا عواقب آن بیش از این گریبان‌گیر استان نشود.

استاندار قم با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها خاطرنشان کرد: اگر بتوانید با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق کاری بکنید که از مهاجرت‌ها کاسته شود یا برگشت‌پذیری روستاییان به روستا میسر شود توفیق بزرگی برای شما محسوب می‌شود.

صادقی ایجاد ارتباط صمیمی با مردم را از اولویت‌های مسئولان دانست و تصریح کرد: اگر در این کار موفق نشوید نمی‌توانید در کارهای اجرائیات نیز به موفقیتی دست پیدا کنید.

وی در ادامه به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: این انتخابات مانند سایر دوره‌های قبلی حساس است بلکه حساسیت آن بیشتر است، زیرا هر چه رو به جلو حرکت می‌کنیم پیچیدگی‌های سیاسی و اجتماعی بیشتر می‌شود.

استاندار قم خطاب به مسئولان حاضر در جلسه تاکید کرد: با هر بینش و گرایش سیاسی در چارچوب قوانین حرکت کنید مبادا برای خوشایندی دیگران دامنمان را به خیانت آلوده کنیم.

صادقی افزود: قطعاً هر کسی خلاف این رویه عمل کند بدون هیچ ملاحظه‌ای با وی برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنانش بحث برجام را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه هر کسی می‌تواند نظر خودش را داشته باشد، اما نباید به منافع ملت و کشور لطمه بزند.

استاندار قم تصریح کرد: امروز می‌بینیم مخالفان برجام همان کسانی هستند که منافعشان را پس از مذاکرات در خطر می‌بینند برای همین سر به مخالفت برداشته‌اند.

صادقی گفت: امیدواریم با به نتیجه رسیدن برجام جو سنگین حاکم بر محاکم بین‌المللی شکسته شده و بتوانیم به رشد و توسعه لازم به نحو شایسته دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/78026/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول