اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد

بهره‌برداری از 188 پروژه راه‌سازی مازندران با اعتبار 170 میلیارد تومانی

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: به‌زودی استان مازندران شاهد بهره‌برداری از 188 پروژه راه و شهرسازی با بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار است.

بهره‌برداری از 188 پروژه راه‌سازی مازندران با اعتبار 170 میلیارد تومانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حیدر نوروزی امشب در نشست تخصصی پروژه‌های راه و شهرسازی استان مازندران اظهار کرد: به‌زودی 6 هزار و 419 واحد مسکن مهر با صرف بیش از 385 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اضافه کرد: بدون احتساب پروژه‌های مسکن مهر، به‌زودی بهره‌برداری از 188 پروژه راه‌سازی با بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار را در مازندران شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: در پروژه‌های بزرگ‌راهی نیز 50 کیلومتر بزرگ‌راه به بهره‌برداری می‌رسد و علاوه بر آن، 300 کیلومتر راه روستایی داریم که این پروژه‌ها با منابع دولتی و به صورت مشارکتی ساخته شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: به‌ جز راه‌های روستایی، هفت دوربرگردان و زیرگذر در سفر هیئت‌دولت به مازندران افتتاح می‌شود.

نوروزی اظهار کرد: یکی از آرزوهای ما در بخش مرکز مدیریت راه‌ها بود که شماره 141 برای کاربران جاده‌ای در نظر گرفته شده و در صورت بروز مشکل با بی‌سیم به هراز، کندوان و سراسر شهرستان‌هایی که بی‌سیم دارند ارتباط برقرار می‌کنیم.

* روکش آسفالت 210 کیلومتر از جاده‌های مازندران

این مسئول با اشاره به اهمیت نگهداری راه‌های آسفالته گفت: روکش آسفالت 210 کیلومتر از جاده‌های مازندران در سال‌جاری انجام شده است.

عضو شورای اداری استان مازندران بیان کرد: در حوزه فنی و عمرانی و ساختمان‌های دولتی نیز دو ساختمان در دست ساخت داریم.

وی درباره طرح‌های مسکن مهر نیز اظهار کرد: براساس اولویت‌بندی وزارتخانه متبوع، هدف‌گذاری 10 هزار واحد مسکن مهر برای مازندران را در شهرهای زیر 25 و بالای 25 هزار نفر همچنین مسکن مهر خودمالکی را تعهد داده‌ایم.

نوروزی درباره کمربندی سمسکنده گفت: این پروژه را بعد از تکمیل نهایی در لیست پروژه‌های افتتاحی قرار می‌دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران بیان کرد: ایمن‌سازی جاده‌های این استان را در دستور کار قرار دادیم، در این بخش و جداسازی لاین‌های رفت و برگشت نیز اقدامات موثری صورت گرفته است.

این مسئول گفت: امضای سه قرارداد جدید نیوجرسی برای غرب، شرق و مرکز استان همچنین نصب 90 هزار انواع تابلو در محورهای مواصلاتی مازندران از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در چند ماه گذشته بوده است.

* برگزاری انتخابات نظام مهندسی در 16 مهرماه

نوروزی با اشاره به اینکه انتخابات نظام مهندسی را در دستور کار قرار دادیم و برنامه‌ریزی مناسبی نیز صورت گرفت، افزود: 84 داوطلب برای هیئت رئیسه نظام مهندسی داشتیم که 24 نفر واجد شرایط نبودند و صبح فردا پنج‌شنبه 16 مهرماه، ساعت هشت صبح، این انتخابات در 23 حوزه انتخابیه استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد شاغل حق ندارند عضو هیئت رئیسه شوند و این اقدام و تصمیم ارزنده‌ای از سوی وزیر راه و شهرسازی بوده است.

* حجم بالای تردد در مازندران

این عضو شورای اداری استان مازندران بیان کرد: از روز نخست که وارد استان مازندران شدم و بحث‌های حمل‌ونقل را دنبال می‌کنم؛ به این باور رسیدم که مازندران به دلیل حجم بالای حمل‌ونقل قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست و از یک سمت کامل با دریا و از سویی با جنگل و کوه ارتباط دارد.

نوروزی ادامه داد: ارتباط مازندران از سه طریق به پایتخت انجام می‌شود که ارتباط بسیار مهمی است و همین موضوع اهمیت راه‌های مازندران را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: چهار کریدور داریم که از البرز عبور می‌کند و مطالبه ما اجرای پروژه‌ها در این کریدورها است.

این مسئول تصریح کرد: کمربندی چالوس، نوشهر، نشتارود، بابل، محمودآباد، نور، ساری و نکا در دل محور کناره قرار گرفته و یک ردیف اعتباری دارد، اگر کمربندی هراز و فیروزکوه به نتیجه برسد می‌تواند در استان نقش خوبی ایفا کرد.

* تملک اراضی برای ساخت پروژه‌های راه‌سازی در مازندران

نوروزی با بیان اینکه مازندران حمل‌ونقل زمینی، دریایی، ریلی و هوایی دارد و این حجم تردد دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: ویژگی اجرای پروژه‌های راه‌سازی در مازندران متفاوت از دیگر استان‌ها است زیرا تملک اراضی در سایر استان‌ها در بخش راه‌سازی خیلی مطرح نیست اما در مازندران مصالح و مسائل زیست‌محیطی و منابع طبیعی هم از دیگر مسائل در این زمینه است.

* هزینه بالای راه‌سازی در مازندران نسبت به سایر استان‌ها

وی با اشاره به اهمیت بازه زمانی پروژه‌های راه‌سازی در مازندران، اظهار کرد: تا چشم به‌هم بزنیم بارندگی در مازندران شروع می‌شود و باید صبر کنیم بارندگی تمام شده و بعد پروژه را اجرا کنیم، به همین دلیل در مازندران حجم ریالی پروژه‌ها چند برابر دیگر استان‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در پایان گفت: اوراق خزانه اسلامی برای پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران راه و شهرسازی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/86007/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول