اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وقوع 700 پس‌لرزه طی یک هفته در شیلی

رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» گزارش داد که تعداد پس‌لرزه‌های زلزله در شیلی به 700 پس‌لرزه طی هفته گذشته رسیده است.

وقوع 700 پس‌لرزه طی یک هفته در شیلی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، زلزله‌ها و پس‌لرزه‌هایی پیاپی فراوانی در شمال و مرکز شیلی در طول هفته گذشته بارها به وقوع پیوسته است که آخرین زلزله ثبت شده در این کشور چند ساعت قبل با وسعت 5.5 ریشتر رخ داد.

هرچند که پس از وقوع زلزله 8.4 ریشتری در شیلی آمار رسمی دقیقی از زلزله‌های به وقوع پیوسته در این کشور وجود ندارد، تعداد پس‌لرزه‌های این زلزله حدود 740 پس‌لرزه محاسبه شده است؛ کارشناسان معتقدند که وقوع پس‌لرزه‌های این زلزله طی ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

مرکز آخرین زلزله شیلی که ساعاتی قبل در این کشور به وقوع پیوست، در مرکز این کشور گزارش شده و هیچ خسارت مالی و جانی به همراه نداشته است.

در 16 سپتامبر (23 شهریور) شیلی شاهد وقوع تعداد زیادی پس‌لرزه بود که قدرت برخی از آن‌ها به بیش از 6 ریشتر و گاهی حتی به 7 ریشتر می‌رسید.

زلزله 8.4 ریشتری شیلی و پس‌لرزه‌های ناشی از آن 15 کشته و بیش از 17 هزار بی‌خانمان برجای گذاشت؛ «میشل باچلت» رئیس‌جمهور این کشور مبلغ 45 میلیون دلار برای جبران خسارات این بلای طبیعی اختصاص داده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قدرت این پس‌لرزه‌ها کاهش پیدا خواهند کرد اما ممکن است تا اوایل سال آینده طول بکشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول