اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد

اختصاص 75 میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هرمزگان

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از اختصاص 75 میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به استان خبر داد.

اختصاص 75 میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد سلیمی صبح امروز در ششمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار داشت: 75 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل بند (ج) تبصره 16 قانون بودجه سال جاری برای اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و کارفرمایان طرح‌های مددجویی اختصاص یافته است که دستگاه‌های متولی در استان باید در جذب این اعتبارات تلاش کنند.

وی با مهم برشمردن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی اضافه کرد: در حوزه مشاغل خانگی می‌توان با سرمایه اندکی زمینه را برای اشتغال و معیشت افراد فراهم کرد که دستگاه‎های اجرایی مرتبط و بانک‎های عامل باید با همکاری یکدیگر تلاش بیشتری در خصوص جذب تسهیلات مشاغل خانگی داشته باشند.

این مسئول در ادامه به شیوه نامه جذب تسهیلات بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 94 اشاره کرد و بیان داشت: در راستای ساز و کار اجرایی پرداخت تسهیلات به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی، به منظور ایجاد، پایداری و توسعه اشتغال، گسترش فعالیت‌ها و ظرفیت‌های اشتغالزا در راستای کسب یا افزایش درآمد متقاضیان و همچنین بهبود وضعیت معیشت اقشار آسیب‌پذیر استان، دستورالعمل و شیوه‌نامه اجرایی جذب تسهیلات بند ج تبصره 16 قانون بودجه برای تمام دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل لازم‌الاجرا است.

دبیر جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با اشاره به اعتبارات مشاغل خانگی در سال 94 اظهار داشت: تعدادی از دستگا‌ه‌های اجرایی، تقسیم شهرستانی اعتبارات مذکور را انجام داده‌اند که این روند باید توسط سایر دستگاه‌های متولی در امر مشاغل خانگی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی بر شناسایی طرح‌های اولویت‌دار و دارای مزیت نسبی تاکید و اضافه کرد: ضروری است از اعطای تسهیلات در فعالیت‌های فاقد ظرفیت بازاریابی و اشتغال ممانعت صورت گیرد.

سلیمی ضمن بیان عملکرد حوزه مشاغل خانگی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌های عامل توسط دستگاه‌های اجرایی را 125 طرح عنوان کرد و خواستار هماهنگی بانک‌های عامل با دستگاه‌های متولی در خصوص جذب تسهیلات شد.

انتهای پیام/88001/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول