اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه خرمشهر خواستار شد

عراق مقررات خود در خصوص زائران اربعین را منعطف سازد / تامین آب و برق عراق در ایام اربعین

فرماندار ویژه خرمشهر از طرف عراقی خواست تا در موضوع تردد زائران عراقی تسهیل کافی به وجود آورند.

عراق مقررات خود در خصوص زائران اربعین را منعطف سازد / تامین آب و برق عراق در ایام اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، ولی‌الله حیاتی ظهر امروز در حاشیه نشست هماهنگی مرزبانی استان خوزستان و منطقه سوم و چهارم کشور عراق در محل فرمانداری ویژه خرمشهر، اظهار کرد: در راستای تسهیل تردد زائران در ایام اربعین در مرز بین‌المللی شلمچه، امروز جلسه مشترکی بین مرزبانان کشورمان و هیئت مرزبانی عراق صورت گرفت که در این جلسه بر اجرای زیرساخت‌های انتقال زائرین در کشور عراق تاکید شد. 

وی افزود: قرار شد به تعداد گیت‌های گذرنامه ایران، در عراق نیز به همان تعداد برای تردد زائرین گیت عبور پیش‌بینی و افزایش ایجاد شود. 

فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: زیرساخت‌های حمل‌ونقل و رفاهی همچون کشورمان در عراق نیز باید افزایش پیدا کند، چرا که تمامی این تمهیدات در ایام اربعین به خوبی در کشورمان اندیشیده شده است. 

حیاتی ادامه داد: در این جلسه به دوستان عراقی عنوان کردیم که ضروری ست که این تمهیدات در عراق نیز اندیشیده شود و اگر این اقدامات صورت نگیرد قطعاً در ایام اربعین با چالش‌های جدی روبرو خواهیم شد. 

وی عنوان کرد: طرف عراقی اعلام آمادگی خوبی کرده است و بخشی از امکانات جمهوری اسلامی ایران نیز در ایام اربعین مشغول خدمت‌رسانی به زائران در خاک عراق خواهد بود. 

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: منطقه‌ای از شهرداری تهران در خاک عراق مستقر خواهیم کرد تا در بحث نظافت کمک‌حال باشد، 20 گیت گذرنامه نیز توسط کشورمان برای جمهوری عراق ساخته شده است تا در مرز شلمچه مستقر شوند. 

حیاتی اظهار کرد: آب و برق عراق نیز در این ایام توسط جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌شود تا زائران در این خصوص کمبودی احساس نکنند و کشور دوست و همسایه عراق نیز در صورت کسرت جمعیت با مشکلی مواجه نباشد. 

وی اشاره کرد: امیدوارم بتوانیم با تعامل و هم‌اندیشی که بین دو طرف وجود دارد، بستر لازم را برای تردد آسان و روان و توام با امنیت در مرز بین‌المللی شلمچه فراهم کنیم. 

فرماندار ویژه خرمشهر اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از سال گذشته از مراسم اربعین استقبال شود و هم‌وطنان زیادی برای عبور از مرزها و ورود به کشور عراق مراجعه کنند، همچنین پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر از مرز بین‌المللی شلمچه عبور کنند. 

حیاتی ابراز کرد: به همین خاطر برای تمام شرایط برنامه خاص تدارک دیده‌ایم که اگر با ازدحام جمعیت روبرو شدیم برای ما غافلگیرانه نباشد. 

وی ادامه داد: بیش از 40 هزار نفر ظرفیت اسکان برای شهرستان خرمشهر تدارک دیده شده، از 10 موقعیت با بیش از 70 ایستگاه صلواتی در مسیر اربعین زائرین در خرمشهر پیش‌بینی‌شده، ناوگان حمل‌ونقل عمومی ریلی و جاده‌ای در خدمت تردد زائرین در مرز شلمچه خواهد بود و فوریت‌های پزشکی و بسته‌های خدماتی و رفاهی، همگی در ایام اربعین مستقر خواهد بود تا اربعینی متفاوت از سال‌های گذشته را در مرز شلمچه شاهد باشیم. 

فرماندار ویژه خرمشهر خاطرنشان کرد: طرف عراقی نیز قول داده است که این جلسات استمرار داشته باشد، ما نیز در بخش زیر ساخت‌ها به کمک طرف عراقی خواهیم شتافت و بخشی از زیر ساخت‌ها در خاک عراق توسط ایران تقبل شده است تا در سایه این هماهنگی بستر لازم را برای زائران فراهم کنیم. 

وی در پایان خواستار شد: مهم‌ترین خواسته‌ای که به عنوان فرماندار ویژه خرمشهر از طرف عراقی دارم، بحث تسهیل در تردد زائرین بود، واحد گذرنامه عراق به صورت شبانه‌روزی کار کرده و توقف نداشته باشد و نیروها و گیت‌های تردد خود را افزایش دهد، همچنین برای عبور زائرین مقررات خود را منعطف سازد تا مراودات دو طرفه ما حفظ شود.

انهای پیام/72013/گ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول