اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر کشور خبر داد

آب، مشکل بزرگ طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر کشور گفت: متاسفانه تاکنون تخصیص آب 312 هراز هکتار از اراضی مصوب نشده و دلیل آن با توجه به تجربیات ما پذیرفتنی نیست.

آب، مشکل بزرگ طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حسن علاقه بعد از عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان اظهار کرد: متاسفانه تاکنون تخصیص آب 312 هزار هکتار از اراضی مصوب نشده و دلیل آن با توجه به تجربیات ما پذیرفتنی نیست و کلید شروع کار تخصیص آب است.

وی افزود: از این 312 هزار هکتار، 152 هزار هکتار اجرایی شده که 48 درصد کار است، شاید اگر تخصیص آب مشخص شده بود، از ابتدای سال 93 خیلی بیشتر کار شده بود. 

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر کشور تصریح کرد: تا سال 92 تنها 66 هزار هکتار عملیاتی شده بود اما از سفر اول رییس جمهوری در سال 92 شروع شده، همچنین در شهریور سال جاری، 8 هزار هکتار کار شده که در نوع خود بی‌نظیر است و رکورد محسوب می‌شود.

علاقه با بیان اینکه انواع امکانات تخصصی از کل کشور تدارک دیده شده است و 18 شهر تحت پوشش طرح هستند ادامه داد: از نظر شرایط اعتباری سال گذشته که سال اول طرح بود 300 میلیون دلار اعتبار ارزی و 770 میلیارد تومان اعتبار داخلی بود که به طور 100 درصد جذب شده است.

وی عنوان کرد: اعتبار مصوب امسال 1350 میلیارد تومان است و تاکنون 440 میلیارد تومان هزینه و اجرای طرح 550 هزار هکتاری رهبری به افزایش بهره وری و راندمان آبیاری کمک کرد و در کاهش عمق زهکشی‌ها و کاهش زهاب‌ها تاثیرات بسیار موثری داشت.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر بیان کرد: مشکل ما در بخش زهکشی در بخشی که هنوز کار انجام داده نشده است که الان شبکه‌های فرعی کار انجام داده نشده و زهکشی‌های اصلی توان تخلیه زهاب را ندارند و علاقه بند اضافه کرد: به ناچار در برخی طرح‌ها وارد شدیم و کار را اصلاح کردیم.

وی یادآور شد: طرح 50 هزار هکتاری بزرگ‌ترین طرح تاریخ کشاورزی ایران است و توجهی که مسئولان کشور به آن دارند نشانگر اهمیت آن است و تامین اعتبار از محل صندوق اعتبارات ملی و با دستور مقام معظم رهبری و سفر رییس جمهور محترم و کارهایی که پس از آن رخ داد.

انتهای پیام/72027/گ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول