اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد

پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها

قائم مقام بانک مرکزی در جلسه پیگیری مصوبات سفر‌های استانی مقام معظم رهبری، گفت: مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری باید در اولویت کاری بانک‌ها قرار گیرد و آنها با بررسی توجیه‌پذیری طرح‌ها، منابع موردنیاز را تامین کنند.

پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان‌ها

به گزارش روابط عمومی ‌بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سومین جلسه پیگیری مصوبات سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب در ‌بانک مرکزی با حضور استانداران و نمایندگان استان‌های قم، کرمانشاه، خراسان شمالی و کردستان، نمایندگان بانک‌های عامل و ‌بانک مرکزی و کارشناسانی از دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، قائم مقام ‌بانک مرکزی در این جلسه بر لزوم اجرای کامل مصوبات سفر معظم‌له تأکید کرد.

در این جلسه کمیجانی با اشاره به محدودیت‌ها و کاهش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها، گفت:‌ اولویت پرداخت تسهیلات در استان‌های اشاره شده به طرحهایی است که نیازمند سرمایه در گردش بوده و یا دارای پیشرفت فیزیکی‌ و مالی بالاتر از 85٪ باشند، که با تأمین منابع لازم به بهره‌برداری رسیده و موجب اشتغال‌زایی می‌شوند.

قائم مقام بانک مرکزی به نمایندگان بانک‌های حاضر در جلسه تاکید کرد: مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری باید در اولویت کاری بانک‌ها قرار گیرد و آنها با بررسی توجیه‌پذیری طرح‌ها، منابع موردنیاز را تامین کنند.

وی افزود: باید با مدیریت صحیح منابع موجود و در نظر گرفتن شرایط تورمی، محیطی را ایجاد کنیم که فعالان اقتصادی بتوانند در آن به طور مطمئن و در آرامش، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین در این جلسه سید علی اصغر میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات ‌بانک مرکزی ضمن درخواست از استانداران برای خارج کردن فهرست پروژه‌های معرفی شده به بانک ها که به لحاظ‌ توجیه اقتصادی و فنی، قابل دفاع نیستند تصریح کرد: مبنای ارائه تسهیلات برای طرح‌های عمرانی، نرخ‌های سود اعلامی ازسوی ‌بانک مرکزی در قالب عقود مبادله‌ای حداکثر 21 و عقود مشارکتی حداکثر 24 درصد ازسوی شبکه بانکی است که باید نسبت منابع و مصارف بانک‌ها نیز رعایت شود.

استانداران و نمایندگان آن‌ها ضمن گلایه از برخی بانک‌های عامل، موضوعاتی از قبیل محدودیت منابع استانی، رعایت نرخ سود، دخیل شدن بانک‌ها در طرح‌ها و تامین مالی پروژه‌ها را مورد توجه قرار دادند و مقرر شد در استان‌هایی که برخی مصوبات به طور کامل اجرایی نشده است، استانداران ضمن ارسال طرح‌های اولویت‌دار استان به بانک مرکزی، طرحها را از بانک های عامل نیز پیگیری کنند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول