اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای کلانشهر اراک:

احقاق حق مردم اراک را به انتخابات گره نزنید

رئیس شورای کلانشهر اراک با تاکید بر ضرورت پیگیری خواسته به حق مردم و احقاق حق شهروندان اراکی از اعتبارات عوارض آلایندگی گفت: سهم شهر اراک از عوارض آلایندگی نباید سیاسی شود و به مسئله انتخابات گره بخورد.

احقاق حق مردم اراک را به انتخابات گره نزنید

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، اسماعیل تاج‌آباد امشب در صحن رسمی شورا که با حضور فرماندار اراک برگزار شد،  اظهار کرد: سهم اراک از عوارض بر اساس یک مرجع ذی‌صلاح و دانشگاهی به صورت کارشناسی شده مشخص شده، اما متأسفانه مشخص نیست پشت کدام در برای اجرا مانده است و تاخیر 8 ماهه اجرای آن چیست.

وی افزود: پیگیری حق مردم اراک از وظایف اعضای شورای شهر است و شورای شهر در پیگیری این حق تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

رئیس شورای کلانشهر اراک ادامه داد: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم خواستار احقاق این حق هستند و در صورتی که سهم اراک بر اساس کمیسیون ماده 123 تخصیص نیابد باید مردم اراک را قانع کنند که چرا حق آنها تضییع شده است.

* اراک به لحاظ امکانات درمانی از ضعیف‌ترین مراکز استانی است

وی در ادامه با تشریح مشکلات بخش درمانی اراک بیان کرد: استان مرکزی کمبودهای بسیاری از لحاظ تجهیزات و امکانات پزشکی و بهداشتی، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز درمانی دارد.

رئیس شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اراک شرایط مطلوبی ندارند و اغلب فرسوده هستند که این مهم نیازمند تدبیر و نگاه ویژه است.

تاج‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان ولی عصر(عج) اراک به عنوان بزرگترین مرکز درمانی استان نیازمند تأمین 100 میلیارد تومان اعتبار است از فرمانداری اراک درخواست پیگیری ویژه به منظور تأمین اعتبار و تکمیل این پروژه به عنوان مهم‌ترین مطالبه مردم را کرد.

وی پیگیری احداث فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را یکی دیگر از مطالبات مردم در بخش درمان عنوان کرد و ادامه داد: فرمانداری در صورت امکان، بخشی از اعتبارات کاهش آلودگی هوا را به منظور تکمیل این بیمارستان اختصاص دهد.

*صدور مجوز احداث دو کلینیک ویژه در اراک

رئیس شورای کلانشهر اراک از صدور مجوز احداث دو کلینیک ویژه در اراک خبر داد و اظهار کرد: مقرر است جانمایی دو کلینیک توسط شهرداری با هماهنگی علوم پزشکی و فرمانداری انجام شود که با احداث این کلینیک بخشی از مشکلات حوزه درمان شهر کاهش می‌یابد.

تاج‌آباد در خصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی برای بیماران روانی در استان نیز گفت: استان از لحاظ تعداد تخت برای بیماران اعصاب و روان با کمبودهایی مواجه است که این مهم نیز نیازمند پیگیری و توجه است.

*هفته فرهنگی در اراک ضعیف برگزار شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از برگزار شدن ضعیف هفته فرهنگی در اراک افزود: برنامه‌های اجرا شده در هفته فرهنگی اراک در شأن اراک نبود و جای کار بیشتری داشت.

رئیس شورای کلانشهر اراک اظهار کرد: با توجه به هجمه فرهنگی که امروزه جامعه را تهدید می‌کند برگزاری کارهای فرهنگی باید با جدیت بیشتری پیگیری و به صورت کارشناسی انجام شود.

مخالفت با پرداخت کمک 15 میلیون تومانی شهرداری به ستاد عتبات عالیات، موافقت با تفویض اختیار و استقلال مناطق شهرداری به منظور هر گونه پرداخت تا سقف 200 میلیون تومان و تصویب تسریع در انعقاد قرارداد شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیاء طبق روال قانونی با اخذ مجوز شورای اسلامی شهر از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/87002/ج40/د1000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول