اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‎های 92 و 93

400 هکتار از اراضی مرغوب گلستان تغییر کاربری داده شد

مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: در سال‎های 1392 و 1393 تقریبا 400 هکتار از اراضی مرغوب و نه بیابانی استان گلستان تغییر کاربری داده شد.

400 هکتار از اراضی مرغوب گلستان تغییر کاربری داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام موسی فتوحی امشب در پنجمین جلسه شورای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز که در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اگر تغییر کاربری در اراضی مرغوب با همین روند ادامه پیدا کند در آینده با بحران تولید در استان گلستان مواجه خواهیم بود.

وی بر لزوم حفظ و صیانت از سرمایه‎های ملی تاکید و تصریح کرد: نباید بگذاریم در چنین اوضاعی سرمایه‎های طبیعی به راحتی از دست داده شود.

*در حوزه برخورد قبل از اقدام ضعف داریم

مدیرکل بازرسی استان گلستان با اشاره بر اینکه پیشگیری مقدم بر تخریب است، افزود: باید قبل از آنکه تخریب کنیم نسبت به پیشگیری از وقوع تخلف جلوگیری شود که طی یک سال اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه افتاد.

فتوحی با بیان اینکه عزم جدی در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در استان به وجود آمده است، اظهار کرد: ده‎ها پرونده تخلف ساخت و ساز در استان وجود دارد که متوجه مدیران است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه برخورد قبل از اقدام ضعف داریم، گفت: باید به جای برخورد با علل بروز عوامل جرم به معلول پرداخته شود.

* انفعال در برابر تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز جایز نیست

مدیرکل بازرسی استان گلستان تاکید کرد: باید با مدیرانی که نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز با متخلفان مقابله نکردند برخورد جدی داشته باشیم.

فتوحی بیان داشت: در ساخت و سازهای غیرمجاز باید نگاه ملی و استانی مورد توجه باشد، انفعال در برابر تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز جایز نیست.

وی گفت: طرح‎های هادی روستا و طرح جامع شهر در مطالعه و تغییرات مکرر که در این طرح‎ها به وجود می‎آید باعث بروز مشکلاتی می‎شوند که این مسائل باید مورد توجه باشد.

فتوحی تغییر کاربری اراضی را یک معضل جدی خواند و گفت: تغییر کاربری یک موضوع نگران‎کننده است اگر تغییر کاربری غیرمجاز که در سال‎های 1392 و 1393 در استان گلستان اتفاق افتاد به همین روند ادامه یابد تا 20 سال آینده ما واردکننده محصولات خواهیم شد.

انتهای پیام/83001/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول