اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

مکتب عاشورا در ایران و عراق لرزه بر پیکره استکبار انداخته/ داعش نقطه مقابل درس‌های عاشوراست

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: استکبار جهانی از این موضوع که درس‌های امام حسین (ع) ایران را آزاد و عراق را تکان داده ناراحت است و به همین دلیل داعش و رفتار عربستان سعودی را به راه انداختند تا افراد نادان را در دنیا این گونه گمراه کنند که داعش و سعودی رفتار اسلام را انجام می‌دهند.

مکتب عاشورا در ایران و عراق لرزه بر پیکره استکبار انداخته/ داعش نقطه مقابل درس‌های عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام عباسعلی اختری ظهر امروز در اجتماع عظیم لبیک یا حسین (ع) قوچان در محوطه حرم امامزاده سلطان ابراهیم (ع) این شهرستان اظهار کرد: ماه محرم ماه فراگیری درس‌ و فرصتی برای هوشیاری، بیداری و دریافت درس‌های زیربنایی و اساسی از امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه مردم باید درس‌های امام حسین (ع) را به دلیل اینکه حجت خدا بر روی زمین و مقتدای مردم بوده‌اند فرا بگیرند، تصریح کرد: مأموریت همه ادیان آسمانی به ویژه دین مبین اسلام این است که مردم را زنده بسازند و دین را به گونه‌ای برای مردم تشریح کنند که آنها در تمام صحنه‌ها ایستاده و در برابر ظلم قیام کنند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه آمریکا می‌خواهد همه مثل عربستان مسلمان بی خاصیت باشند، گفت: آمریکا، مستکبران جهانی و دار و دسته آنها به همراه حکومت‌های منافق مثل سعودی از اینکه مردم دین را بفهمند و مسلمان واقعی بشوند ناراحت هستند.

وی تأکید کرد: استکبار جهانی از این موضوع که درس‌های امام حسین (ع) ایران را آزاد و عراق را تکان داده ناراحت است و به همین دلیل داعش و رفتار عربستان سعودی را به راه انداختند تا افراد نادان را در دنیا این گونه گمراه کنند که داعش و سعودی رفتار اسلام را انجام می‌دهند.

اختری با اشاره به اینکه امام حسین (ع) یاد داد زنده بودن در گرو ایستادگی است، بیان کرد: عزت، شرافت، آبرومندی و عزیزی یک ملت در یادگیری و فراگیری درس از زندگی امام حسین (ع) در این مطلب بوده که ایشان بارها در برابر پیشنهاد یزید شعار «هیهات من الذله» را سر دادند.

وی یادآور شد: یزید از امام حسین (ع) نخواست که نماز نخوانده یا به حج نرود بلکه به زبانی ساده‌تر خواهان تسلیم شدن امام (ع) بود و این همان چیزی است که امروز استکبار جهانی و آمریکا به ایران می‌گویند.

اختری با بیان اینکه شناخته شدن امام حسین (ع) و درک فلسفه قیام ایشان سبب می‌شود تا هرگز به ذلت تن ندهیم، عنوان کرد: کسانی که دین را به مردم یاد می‌دهند رواج زنده‌کردن مردم است و تجمع عظیم لبیک یا حسین در بقاع متبرکه زنده‌کردن مرام امام حسین (ع) محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره اینکه ایشان از سه چیز پس از خود ترس داشتند، گفت: تعطیل شدن اسلام و روی آوردن مردم به کفر، گیج شدن مردم از فتنه‌ها و شهوترانی جزء این موارد بوده که اکر کسی امام و رهبر و سنگ معیار داشته باشد دچار آنها نخواهد شد.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابراز کرد: بدحجابی، بی‌بند و باری و آلودگی، فساد جنسی و فساد اقتصادی ضربه‌ای به اسلام می‌زند.

انتهای پیام/3138/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول