اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: به داعش اجازه نمی‌دهیم قدرت را در سوریه به دست بگیرد/ مردم سوریه باید رهبر آینده کشورشان را انتخاب کنند

نخست وزیر روسیه با اعلام اینکه مسکو حاکمیت مشروع در سوریه را از آن «بشار اسد» می‌داند، تأکید کرد: این مردم سوریه هستند که باید درباره رهبر آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

مسکو: به داعش اجازه نمی‌دهیم قدرت را در سوریه به دست بگیرد/ مردم سوریه باید رهبر آینده کشورشان را انتخاب کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه اعلام کرد، هدف حملات هوایی روسیه در داخل سوریه صرفا مبارزه با تروریست‌ها است.

مدودیف که این اظهارات را در برنامه «ستردی نیوز» تلویزیون روسیه مطرح می‌کرد، با رد تمام اتهامات مطرح شده علیه مسکو از زمان آغاز این حملات هوایی در سوریه گفت: «مردم سوریه باید خودشان تصمیم بگیرند چه کسی باید بر کشورشان حکمرانی کند... در این زمان ما اسد را به عنوان رئیس جمهوری قانونی و مشروع سوریه در نظر می‌گیریم.»

وی افزود: «آنجه هم اکنون در سوریه در جریان است سنگین ترین نتیجه و پیامد اتفاقات سال های گذشته است. ما برای حمایت از افرادی خاص در سوریه نمی‌جنگیم و صرفا در حال حفاظت از منافع ملی خود در این سرزمین هستیم. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه زمانی اعلام کرد که اگر ما این تروریست‌ها را نابود نکنیم، آنها به خاک روسیه خواهند آمد و از سوی دیگر ما مجوز رسمی از دولت مشروع سوریه برای انجام این عملیات نظامی داریم.»

نخست وزیر روسیه در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: «برای ما اهمیتی ندارد که رهبر بعدی سوریه چه کسی خواهد بود اما رهبری آینده سوریه باید قدرت را مشروع و قانونی به دست آورده باشد. ما اجازه نخواهیم داد تا داعش در سوریه اعلام حاکمیت کند.»

مدودیف همچنین با اعلام اینکه «مخالفت آمریکا با پذیرش هیئت روسی برای گفت‌وگو درباره مسئله روسیه هیچ ارتباطی با روابط شخصی با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا ندارد، گفت: مسائل سیاسی در خصوص حل درگیری‌های درازمدت در سوریه باید میان تمام کشورها از جمله روسیه و آمریکا که خواهان برقراری صلح در خاورمیانه هستند، به مذاکره گذاشته شود.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود مسکو پیشنهاد اعزام هیئت روس به ریاست نخست وزیر این کشور به واشنگتن برای انجام یک سری گفت‌وگوها در خصوص سوریه را مطرح کرده است. واشنگتن این پیشنهاد را رد کرده است.

نخست وزیر روسیه در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد: «آمریکایی‌ها پیشنهاد مبارزه مشترک با این شیاطین (داعشی‌ها) را مطرح کردند، پاسخ ما به آنها مثبت بود و اعلام کردیم که آماده انجام این کار هستیم. اما حالا از به اشتراک گذاشتن اطلاعات در این رابطه با ما امتناع می‌ورزند. آنها می‌گویند حملات ما اهداف درستی را نشانه نگرفته است. درخواست ما از آنها این بود که به ما نشان دهند کجا را باید نشانه بگیریم، اما آنها اعلام کردند که این کار را نخواهند کرد. حالا این چه نوع همکاری است؟»

مدودیف در پایان خاطرنشان ساخت، روسیه به یک روند مطلوبی برای انجام حملات علیه تروریست های داعش در سوریه به دنبال درخواست بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دست یافته است، اگرچه واشنگتن هرگونه همکاری با مسکو و دمشق در خصوص اطلاعات شناسایی گروه های تروریستی در شهرهای سوریه را نپذیرفته است.

وی روز گذشته نیز در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه امتناع دولت آمریکا از دیدار با هیئت بلندپایه روس برای رایزنی درباره تحولات سوریه را « رفتاری احمقانه» خواند و گفت، اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها ضعف آنها را نشان می‌دهد.

پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود واشنگتن از پذیرش هیئیتی بلندپایه به سرپرستی میدویدیوف برای هماهنگی عملیات‌های این کشور در سوریه علیه گروه‌های تروریستی امتناع کرده است.

مسکو حمله به مواضع این گروه تروریستی را از بیش از دو هفته قبل در سوریه آغاز کرده است، جایی که ائتلافی تحت رهبری آمریکا از یک سال قبل عملیاتی را علیه داعش آغاز کرده اما موفقیتی در عقب راندن آن نداشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول