اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فریدونکنار خبر داد

رهاسازی 15 قطعه پرنده نایاب در تالاب بین‌المللی فریدونکنار

فرماندار فریدونکنار از رهاسازی 15 قطعه پرنده نایاب در تالاب بین‌المللی این شهرستان خبر داد.

رهاسازی 15 قطعه پرنده نایاب در تالاب بین‌المللی فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، مهرداد ابراهیمی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک محیط‌بانان و دوست‌داران محیط‌زیست فریدونکنار اظهار کرد: امروز رهاسازی تعدادی از پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی فریدونکنار از انواع فیلوش، خوتکا و غاز پیشانی سفید بزرگ انجام شده است.

وی افزود: این پرندگان مهاجر فاصله 4 هزار کیلومتری را برای زمستان‌گذرانی از سیبری به تالاب بین‌المللی فریدونکنار می‌آیند.

فرماندار شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: انتظار داریم اگر مردم نیز صیادان و قاچاقچیان پرندگان مهاجر را دیدند به مأموران حفاظت محیط‌‌زیست اطلاع دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم باید مشارکت خود را در امر خیرخواهانه رهاسازی پرندگان مهاجر و حمایت از محیط‌‌زیست نشان دهند، بیان کرد: همه ساله شاهد حضور بیش از 2 میلیون قطعه انواع پرنده در تالاب‌های فریدونکنار هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: سال گذشته فریدونکناری‌ها میزبان بیش از 3 هزار قطعه قو فریادکش و گنگ بودند که در تالاب بین‌المللی روستای ازباران حضور یافتند و در دوران مهاجرت این قوها بهترین وضعیت امنیت و تغذیه برای آنها ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز با میزبانی شایسته از پرندگان مهاجر نشان می‌دهیم که فریدونکناری‌ها دوست‌دار محیط‌‌زیست هستند و بال‌های سفید پرندگان ارمغان آورنده صلح و دوستی هستند.

ابراهیمی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مسیری گام برمی‌داریم که فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، حفاظت از کره زمین را در منطقه ترویج کنیم.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: حضور پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی فریدونکنار برای منطقه امتیازهای بسیار زیادی دارد که یکی از آنها نقش‌آفرینی در افزایش کیفیت برنج محلی فریدونکنار است.

وی اظهار کرد: حضور پرندگان مهاجر در فریدونکنار موجب شده تا مصرف از سموم در کشاورزی و شالیزارهای فریدونکنار 50 درصد کاهش یابد، همچنین کشت ارگانیک در فریدونکنار ترویج شده و افزایش یافته است.

ابراهیمی با بیان اینکه امروز 15 قطعه پرنده به صورت نمادین رهاسازی شدند، گفت: قاچاقچیان پرنده در منطقه باید بدانند قطعاً همکاران نیروی انتظامی و حفاظت از محیط‌‌زیست با این متخلفان با جدیت برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: جلسات متعددی برای حفاظت از محیط‌زیست و تأمین امنیت پرندگان مهاجر تالاب بین‌المللی فریدونکنار در فرمانداری شهرستان فریدونکنار برگزار شده است که تمام صیدها باید به صورت قانونی انجام شود.

فرماندار شهرستان فریدونکنار با تأکید بر اینکه صید پرندگان مهاجر فقط با مجوز و پروانه اداره حفاظت از محیط‌‌زیست قابل قبول است، گفت: اگر شکارچیانی بدون مجوز اداره حفاظت از محیط‌‌زیست نسبت به صید پرندگان مهاجر اقدام کنند با جدیت با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/86022/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول