اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در سطح شهرستان‌های کشور

سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی در کاشان برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان از برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان با موضوع ساخت سردیس سرداران شهید این شهرستان خبر داد.

سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی در کاشان برگزار می‌شود

به گزاش خبرگزاری فارس از کاشان، سید مجید امینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کاشان به ویژه معرفی و شناسایی هر چه بهتر و بیشتر سرداران بزرگ این خطه در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به انجام مقدمات کار و برنامه‌ریزی لازم برای این سمپوزیوم توسط اعضای شورای سیاست‌گذاری افزود: سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان با موضوع ساخت سردیس سرداران شهید این منطقه از 17 تا 28 آبان ماه مصادف با 25 محرم تا هفتم صفر در خانه تاریخی طباطبایی‌ها برگزار می‌شود.

به گفته وی، 10 هنرمند برجسته این هنر از بین 80 نفر برای ساخت سردیس‌های سرداران شهید کاشان انتخاب و معرفی شدند.

رئیس سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان با موضوع ساخت سردیس سرداران شهید این منطقه با اشاره به اجرای آئین افتتاحیه و اختتامیه سمپوزیوم افزود: آئین افتتاحیه در خانه تاریخی طباطبایی‌ها و مراسم اختتامیه در دانشگاه کاشان با حضور سرداران شاخص کشور برگزار می‌شود.

امینی، تقدیر از خانواده شهدا، برگزاری شب شعر و خاطره، نشست‌های تخصصی در سالن اجتماعات خانه عامری‌ها و اجرای ویژه‌برنامه‌های مناسبتی محرم و صفر را از برنامه‌های جانبی سمپوزیوم برشمرد.

به گفته وی، کاشان نخستین شهرستان کشور در برگزاری سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی است و تاکنون مراکز استانی تبریز و تهران برگزار کرده است.

این مسئول گفت:در سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان جمعی از هنرمندان با خلق آثار هنری مربوط به یک موضوع یعنی ساخت سردیس سرداران شهید این شهرستان از ارگان‌ها و نهادهای ارتش، بسیج، سپاه، جهاد و نیروی انتظامی را می‌سازند.

وی تصریح کرد: در این سمپوزیوم، سردیس سرداران شهید کاشان حاج علی فارسی، علی معمار حسن آبادی، غلامرضا طرق، حاج‌عباس کریمی، اکبر زجاجی، حسین صنعتکار، محمدتقی پکوک، حسین ترنجی مفرد، علی معمار و سیدمصطفی سیدحسن‌زاده ساخته می‌شود و ساخت سردیس دیگر سرداران شهید و مفاخر و علمای کاشان نیز در سال‌های آتی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان، این سازمان را متولی اصلی اجرای سمپوزیوم برای ساخت سردیس‌ها از طریق بخش خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: وقوع این رویداد فرهنگی طی 10 روز علاوه بر تولید آثار هنری در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت موجبات توجه عمومی سراسر کشور و شناخت هموطنان ما به نقش موثر این خطه مذهبی، ولایت‌مدار و متدین در دفاع مقدس با تقدیم نامداران جاویدان را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان جدای از مخاطبان خاص خود از جامعه هنری مجسمه‌سازی زمینه تبادل تجربیات و اطلاعات آنها با مخاطبان عامی از مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده شهدا را نیز در این رویداد فرهنگی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/2406/الف30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول