اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان:

32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیرپوشش بیمه قرار دارند

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 32 هزار از اراضی کشاورزی کردستان زیرپوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته‌اند.

32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیرپوشش بیمه قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غلامرضا شریفی‌نسب امشب در جلسه ستاد زراعت استان کردستان با محوریت بررسی کشت کلزا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 355 فقره بیمه‌نامه در کردستان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه 16 هزار هکتار از اراضی به دلیل خطرات عمومی و 16 هزار هکتار از اراضی به دلیل خطرات انفرادی بیمه کشاورزی شده‌اند، بیان کرد: در مجموع 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان با اشاره به زیرپوشش بیمه‌ای 117 هکتار از اراضی گندم آبی کردستان، اضافه کرد: در زمینه بیمه گندم آبی 25 فقره بیمه‌نامه صادر شده است.

شریفی‌نسب خاطرنشان کرد: سال گذشته 18 هزار هکتار از اراضی گندم آبی استان زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار داشت که دیرکرد پرداخت غرامت‌ها از علت‌های پایین آمدن میزان بیمه اراضی گندم آبی در کردستان است.

وی یادآوری کرد: همچنین امسال 99 فقره بیمه‌نامه کلزا در کردستان صادر شده است که 204 هکتار از اراضی زیرکشت کلزا را شامل می‌شود.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان گفت: 46 درصد از اراضی زیرکشت کلزا در کردستان زیرپوشش بیمه قرار دارند و با توجه به اجرای طرح بسته اقتصادی دولت، اعتباری برای پرداخت غرامت به کشاورزان اختصاص پیدا کرده است.

شریفی‌نسب از بالابودن میزان خسارات محصول گندم در کردستان خبر داد و گفت: کشاورزان شهرستان‌های سقز، دیواندره، بیجار، قروه، دهگلان می‌توانند تا 15 آبان ماه جاری برای بیمه محصول گندم مهلت دارند.

وی همچنین اضافه کرد: کشاورزان دیگر شهرستان‌های کردستان برای بیمه محصول گندم خود تا 30 آبان ماه امسال مهلت دارند و از تاریخ‌های یاد شده به بعد پرداخت حق بیمه برای کشاورزان به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان به پرداخت غرامت به کشاورزان در صورت خسارت بالای 20 درصد در خطرات انفرادی اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت غرامت به کشاورزان در خطرات عمومی 100 درصد میزان خسارت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/79020/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول