اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل: گفت‌وگوهای صلح یمن اکتبر در ژنو برگزار می‌شود

نماینده ویژه سازمان ملل در یمن از برگزاری گفت‌وگوهای صلح در ماه اکتبر در ژنو خبرداد.

سازمان ملل: گفت‌وگوهای صلح یمن اکتبر در ژنو برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن اعلام کرد گفت‌‌وگوهای پیشنهادی صلح برای پایان دادن به ماه‌ها تجاوز عربستان در یمن، اواخر اکتبر در ژنو برگزار خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وی از طرف‌های درگیر خواست تا برای موفقیت این مذاکرات، تلاش کنند.

بر اساس این گزارش، دور پیشین گفت‌وگوها میان گروه‌های حامی «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن و حوثی‌ها در ماه ژوئن، به شکست انجامید. دلیل اصلی بی‌نتیجه بودن مذاکرات پیشین، تفاوت نگرش در اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل بود که از حوثی‌ها می‌خواست تا از شهرهای تحت تصرفش عقب نشینی کنند.

اسماعیل ولد شیخ احمد در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک نوشته که وی پس از صحبت با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن، همه طرف‌های درگیر را برای حضور در دور جدیدی از مذاکرات صلح، متقاعد کرده است. وی نوشته است: «ضمن تشکر از همه گروه‌های درگیر در یمن، سازمان ملل از این طرف‌ها می‌خواهد تا با انعطاف‌پذیری بیشتر از این فرصت برای دستیابی به توافق استفاده کنند.»

دولت مستعفی یمن، اعلام کرده که در این دور از مذاکرات که با پشتیبانی سازمان ملل برپا می‌شود، حاضر خواهد بود. حوثی‌ها نیز اعلام کردند که در این گفت‌وگوها مشارکت خواهند داشت اما نظر نهایی‌اش را پس از اعلام موضع دولت مستعفی یمن اعلام خواهد کرد.

انصارالله پیش از این به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، نوشته و اعلام کرده‌اند که آماده‌اند تا برای اجرای مصوبه شورای امنیت گفت‌وگو کنند.

شبکه سبأنیوز، روز یکشنبه گزارش کرد که اسماعیل ولد شیخ احمد نامه‌ای را از طرف بان کی مون، به عبد ربه منصور هادی، نوشته و طی آن اعلام کرده که حوثی‌ها مفاد قطعنامه شورای امنیت را پذیرفته‌اند.

عربستان سعودی از ماه مارس (فروردین) گذشته حملات هوایی گسترده‌ای را علیه یمن و نیرو‌های حوثی‌ رهبری کرده است. این تهاجم درصدد آن بوده است تا منصور هادی را به قدرت باز گردانند.

وزیر امور خارجه عربستان از موضع هادی حمایت و از تصمیم حوثی‌ها نیز استقبال کرده‌ است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول