اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری مازندران:

طرح کاهش 20 درصدی جرائم مرتبط با خشونت در مازندران اجرا می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران گفت: طرح کاهش 20 درصدی جرائم مرتبط با خشونت در مازندران اجرا می‌شود.

طرح کاهش 20 درصدی جرائم مرتبط با خشونت در مازندران اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان مازندران وحید براری اظهار کرد: نرخ خشونت و ضرب و جرح عمدی در کل کشور در حال رشد است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح پیشگیری از خشونت شامل ایراد ضرب و جرح عمدی متولیان و کارشناسان تأکید دارند در مناطقی که دارای نرخ بالای جرایم ضرب و جرح عمدی هستند، ورود پیدا کنیم.

براری با اعلام اینکه پنج جرم نخست استان مازندران مرتبط با خشونت است، یادآور شد: در هدف‌گذاری، کاهش 20 درصدی جرایم را در برنامه داریم که برای دست‌یابی به اهداف نیازمند اجرای کامل برنامه‌های پیش‌بینی شده هستیم.

وی اضافه کرد: برای دست‌یابی به اهداف تعیین شده نیاز به اجرا دقیق و مناسب است و داشتن تنها راهکاری در این زمینه کارگشا نیست و انتظار است که همه نهادهای شرکت‌کننده در این طرح با دادگستری همکاری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: در این طرح علت‌شناسی خشونت شامل عوامل فردی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و راهکارهای پیشگیری از خشونت شامل تدابیر فرهنگی اجتماعی، تدابیر وضعی انتظامی و تدابیر پیشگیری‌های حقوقی قضایی بررسی شد، که در پایان خواستار همکاری کلیه نهادهای شرکت‌کننده در طرح مذکور شد.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان مازندران نیز گفت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم باید بسیاری از نهادها ورود پیدا کنند و غفلت و بی‌توجهی به این امر، پیامدهای ناگواری برای جامعه در پی دارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد اضافه کرد: بسیاری از جرایم و خشونت‌ها ریشه در معضلات اجتماعی دارد.

انتهای پیام/86004/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول