اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

آثار گران‌سنگ مرحوم مولایی نمودی از تاریخ با عظمت اردبیل است

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام عادل مولایی از محققان و پژوهشگران برجسته کشوری، آثار گران‌سنگ او را نمایانگر تاریخ و هویت دارالارشاد اردبیل دانست.

آثار گران‌سنگ مرحوم مولایی نمودی از تاریخ با عظمت اردبیل است

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با شنیدن درگذشت علامه محقق، پژوهشگر توانا و شخصیت وارسته علمی حجت‌الاسلام مولایی متأثر شدیم و این تأثر از بابت خدمات ارزشمندی بود که مرحوم مولایی در زمینه تحقیقات و پژوهش‌های علوم و عرفان اسلامی، انساب، فقه، تاریخ و عرفان داشته است.

وی تصریح کرد: این شخصیت از برجستگان منطقه آذربایجان و قفقاز بود، در علم انساب و معرفی علمای گران‌سنگ این منطقه تلاشی مجاهدانه انجام داد و مجموعه‌های خوب و نفیس گردآوری کرد تا زمینه تحقیق و پژوهش گسترده باشد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آثار گرانقدر این عالم وارسته قطعاً مورد توجه و مطالعه آیندگان قرار می‌گیرد، گفت: حضور حجت‌الاسلام مولایی در سنگر حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی در منطقه آذربایجان و قفقاز قطعاً زمینه تحولی را در این مناطق فراهم کرده و ابعاد دیگری از این تأثیرگذاری را نیز در آینده شاهد می‌شویم.

حقیقت‌پور با تسلیت درگذشت ناگهانی این عالم ربانی و علامه مجاهد در حوزه‌های مختلف افزود: قطعاً آیندگان از این شخصیت بزرگ به نیکی یاد کرده و در تحقیق، بررسی و حرکت‌های تأثیرگذار سعی می‌کنند تا ادامه‌دهنده راه چنین افراد فرزانه‌ای باشند که بی‌بدیل و در اوج گمنامی برای اعتلای اسلام تلاش کردند.

وی بیان کرد: ‌این شخصیت در مطالعات و تحقیقات خود در زمینه صفویه و شخصیت بزرگ همچون شیخ صفی‌الدین اردبیلی و خاندان با عظمت او در مجموعه‌های مختلف سنگ تمام گذاشته و در دوران مسئولیت بنده در استانداری اردبیل نیز همیشه مدافع تأمین اعتبارات فرهنگی و همچنین تزریق منابع برای رشد و بالندگی این حوزه بود که در راه‌اندازی موزه مفاخر اردبیل نیز خود پیشقدم بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: امیدواریم رحمت و غفران الهی نصیب این شخصیت وارسته و مجاهد علمی، ادبی، عرفانی و تاریخی شده و آثار گران‌سنگ او و مجاهدتش ذخیره و توشه آخرت باشد.

انتهای پیام/62001/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول