اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس مطرح کرد

بحرانی بودن تصرف زمین‌های کشاورزی در غرب مازندران/ مخالفت با ساخت و ساز بومیان خارج از اعتدال است

امام جمعه چالوس گفت: تصرف زمین‌های کشاورزی بحرانی در غرب مازندران است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمین‌خواران به این منطقه آمده و زمین‌های آن را برای ساختمان‌های تفریحی و گردشگری تصرف کردند.

بحرانی بودن تصرف زمین‌های کشاورزی در غرب مازندران/ مخالفت با ساخت و ساز بومیان خارج از اعتدال است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور رئیس دیوان عالی برگزار شد، اظهار کرد: تصرف زمین‌های کشاورزی بحرانی در غرب مازندران است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمین‌خواران به این منطقه آمدند و زمین‌های آن را برای ساختمان‌های تفریحی و گردشگری تصرف کردند.

وی افراط و تفریط در هر زمینه‌ای را غیرقابل قبول دانست و افزود: برخورد با افرادی‌ که نسبت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام می‌کنند ضروری است اما باید حد اعتدال را نیز در این زمینه رعایت کرد.

امام جمعه چالوس گفت: یکی از دغدغه‌های موجود این است که عده‌ای از بومیان قصد دارند در زمین پدری خود، ساختمانی 40 متری بسازند اما با مخالفت روبه‌رو می‌شوند، لذا این برخورده جایز نیست چرا که باید به افراد محروم جامعه کمک شود.

راشدی‌نوری با اشاره به محدودیت زمین در چالوس، تصریح کرد: حریم جاده و رودخانه در این شهرستان سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود و حریم 200 متری برای رودخانه چالوس موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: به‌دلیل فاصله کم دریا با جنگل مشکلاتی را در این منطقه شاهد هستیم و چون تعریف درستی برای منطقه نشد، نمی‌دانیم در بخش توریستی هستیم یا در منطقه اقتصادی قرار داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چالوس با اشاره به توریستی و گردشگرپذیر بودن این شهرستان، گفت: یکی از دغدغه‌های ما در منطقه، تصویب قانون جدید آیین دادرسی است و این قوانین هم برای قضات و هم برای مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کند زیرا بزه‌کاران را جسورتر کرده و برخورد با آنها سخت شده است.

راشدی‌نوری تصریح کر: اعمال این قانون مشکلات را دو چندان کرده و سبب شد تا برخی از محلات بدنام شوند و دستگاه قضایی نیز اجازه برخورد با آنها را نداشته باشد.

امام جمعه چالوس خواستار استقرار ساختمان دادگاه مستقل در مرزن‌آباد شد و افزود: با توجه به فاصله زیاد آن با چالوس و وضعیت ترافیکی و کوهستانی بودن مسیر، تاسیس و تجهیز این ساختمان ضروری است.

وی  در پایان به مشکل زمین و محدودیت ساختمان اداری و مسکونی در چالوس اشاره کرد و گفت: با توجه به این مشکل، امکان تداوم حضور برخی از مسئولان در این شهرستان میسر نیست، لذا با توجه به تجربه و کارآمدی برخی از قضات، تامین امنیت خانوادگی آنها برای اجرای کارهای موفق و انقلابی لازم است.

انتهای پیام/86028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول